Jest zgoda UOKiK! Onet będzie niemiecki

18.09.2012
Jest zgoda UOKiK! Onet będzie niemiecki

Jest zgoda UOKiK! Onet będzie niemiecki

Prezes UOKiK wydała zgodę na przejęcie przez Ringier Axel Springer Media kontroli nad spółką Onet.pl. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencyjności – czytamy w oświadczeniu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by największy polski portal zmienił właściciela – mimo wszystko z rdzennie polskiego podmiotu Grupa TVN na rdzennie niemiecki Ringier Axel Springer.

UOKiK pozytywnie rozpatrzył wniosek inwestora z lipca po tym, jak w czerwcu zawarł on umowę z TVN na przejęcie Onetu. Jak pamiętamy z czerwca:

Umowa przewiduje sprzedaż 100% akcji w Onet w zamian za (i) środki pieniężne w zamian za 75.98% akcji Onet oraz (ii) 25% udziałów w joint venture z RAS („Nabywca”) w zamian za pozostałe akcje spółki Onet.

Oznacza to, że Onet został sprzedany w całości i po finalizacji przejęcia Ringier Axel Springer Media będzie sprawować wyłączną kontrolę nad Onet.pl za pośrednictwem spółki specjalnego przeznaczenia.

Za ile Onet stanie się niemiecki? Tu również wróćmy do informacji z czerwca:

Cena sprzedaży będzie wynosiła 968.750.000 PLN. Część ceny sprzedaży wynosząca 956.250.000 PLN („Część Wynagrodzenia”) będzie podlegała korekcie odzwierciedlającej kondycję finansową Onetu, ale nie będzie mogła zostać zwiększona o więcej niż 37.500.000 PLN

Przypomnijmy pokrótce historię Onetu.

Zaczynał w 1995 r. jako Optimus Net założony przez Romana Kluskę (Optimus S.A.), który po spotkaniu z Billem Gatesem uwierzył, że internet to przyszłość. Strona uruchomiona została w czerwcu 1996 r., jednak pod domeną onet.pl portal dostępny był dopiero w 1997 r. Grupa Onet.pl SA powstała w 2000 r. po sprzedaży pakietu kontrolnego w Optimus SA przez Romana Kluskę. Rok później Onet stał się częścią Grupy ITI. W 2006 r. Grupa Onet.pl SA została odkupiona przez TVN SA, do którego należała aż do teraz.

Trochę smutno się robi, że kolejny wielki gracz polskiego internetu przestaje być polski. Przypomnijmy, że do Ringier Axel Springer należą w Polsce m.in. dzienniki Fakt oraz Przegląd Sportowy, magazyny Forbes, Newsweek oraz Auto Świat. Kontroluje także spółkę Info Biznes, do której należy Dziennik Gazeta Prawna.

Do przejmowanego w całości Onetu należą w Polsce także, m.in.: Sympatia.pl, Zumi, a także branżowy PcLab.pl.

Dołącz do dyskusji

Advertisement