REKLAMA

Sony też chce mieć swojego iPad killera – kolejny raz, kto to kupi?

01.08.2012 10.18
Xperia Tablet od Sony. Nowy tablet od japońskiego producenta.
REKLAMA
REKLAMA

Wszyscy znaczący producenci sprzętu elektronicznego próbowali lub też nadal próbują zaistnieć na rynku tabletów. Sony postanowiło kolejny raz powalczyć z iPadem, ale także z Surface.

Próby zdobycia rynku przez te firmy wyglądają jak walka Dawida z Goliatem. Samsung i jego Galaxy Tab bombardowany jest pozwami sądowymi. Tablety Asusa znalazły uznanie u klientów świadomych rynku technologicznego. Dopiero Nexus 7, stworzony przez Google oraz Asusa, okazał się prawdziwym hitem, nie tylko medialnym, ale również sprzedażowym.

Dziś światło dzienne ujrzały pierwsze informacje o „Xperia Tablet”, czyli najnowszym projekcie japońskiego producenta. Tablet będzie wyposażony w ekran o przekątnej 9,4 cala (1280 x 800 pikseli rozdzielczości) – taki sam jak w przypadku „Tablet S”. Sercem urządzenia będzie natomiast procesor NVidia Tegra 3. Tablet zostanie wyposażony w dwie kamery, 1 megapikselową z przodu oraz 8 megapikselową z tyłu. Urządzenie ma pozwalać na 10 godzin przeglądania zasobów internetu dzięki baterii o pojemności 6000 mAh. Całość natomiast zostanie zamknięta w obudowanie o 42% cieńszej niż poprzedni tablet od Sony. Ceny również nie rzucają na kolana. Za wersję 16GB zapłacimy 449,99 dolarów, 32GB – 549,99 dolarów, a za wersję 64GB – 649,99 dolarów. Rynku tym produktem Japońska firma raczej nie podbije. Premiera zapowiadana jest na wrzesień tego roku.

Najbardziej zainteresowało mnie jednak co innego. Moją uwagę zwrócił cover z klawiaturą do tabletu. Sony oczywiście nie jest pierwszym, ani zapewne ostatnim producentem, który idzie tą drogą. Ostatnio pojawiły się nawet informacje, iż Archos, który produkuje interesujące tablety z Androidem, również wprowadzi dla swoich urządzeń klawiaturę.

Nie jestem przekonany co do wygody pracy na tablecie z dołączoną klawiaturą, ale może w takim kierunku podążać będą trendy na tym rynku. Wiele zależy od sukcesu lub też jego braku w przypadku tabletu od Microsoftu oraz tego, czy przekona do siebie klientów – najpierw do zakupu jego urządzenia, a następnie do używania go, np. do pracy w oparciu o pakiet biurowy MS Office.

 

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA