Sony też chce mieć swojego iPad killera – kolejny raz, kto to kupi?

01.08.2012
Sony też chce mieć swojego iPad killera – kolejny raz, kto to kupi?

Sony też chce mieć swojego iPad killera – kolejny raz, kto to kupi?

Wszyscy znaczący producenci sprzętu elektronicznego próbowali lub też nadal próbują zaistnieć na rynku tabletów. Sony postanowiło kolejny raz powalczyć z iPadem, ale także z Surface.

Próby zdobycia rynku przez te firmy wyglądają jak walka Dawida z Goliatem. Samsung i jego Galaxy Tab bombardowany jest pozwami sądowymi. Tablety Asusa znalazły uznanie u klientów świadomych rynku technologicznego. Dopiero Nexus 7, stworzony przez Google oraz Asusa, okazał się prawdziwym hitem, nie tylko medialnym, ale również sprzedażowym.

Dziś światło dzienne ujrzały pierwsze informacje o „Xperia Tablet”, czyli najnowszym projekcie japońskiego producenta. Tablet będzie wyposażony w ekran o przekątnej 9,4 cala (1280 x 800 pikseli rozdzielczości) – taki sam jak w przypadku „Tablet S”. Sercem urządzenia będzie natomiast procesor NVidia Tegra 3. Tablet zostanie wyposażony w dwie kamery, 1 megapikselową z przodu oraz 8 megapikselową z tyłu. Urządzenie ma pozwalać na 10 godzin przeglądania zasobów internetu dzięki baterii o pojemności 6000 mAh. Całość natomiast zostanie zamknięta w obudowanie o 42% cieńszej niż poprzedni tablet od Sony. Ceny również nie rzucają na kolana. Za wersję 16GB zapłacimy 449,99 dolarów, 32GB – 549,99 dolarów, a za wersję 64GB – 649,99 dolarów. Rynku tym produktem Japońska firma raczej nie podbije. Premiera zapowiadana jest na wrzesień tego roku.

Najbardziej zainteresowało mnie jednak co innego. Moją uwagę zwrócił cover z klawiaturą do tabletu. Sony oczywiście nie jest pierwszym, ani zapewne ostatnim producentem, który idzie tą drogą. Ostatnio pojawiły się nawet informacje, iż Archos, który produkuje interesujące tablety z Androidem, również wprowadzi dla swoich urządzeń klawiaturę.

Nie jestem przekonany co do wygody pracy na tablecie z dołączoną klawiaturą, ale może w takim kierunku podążać będą trendy na tym rynku. Wiele zależy od sukcesu lub też jego braku w przypadku tabletu od Microsoftu oraz tego, czy przekona do siebie klientów – najpierw do zakupu jego urządzenia, a następnie do używania go, np. do pracy w oparciu o pakiet biurowy MS Office.

 

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement