Google powalczy z Amazonem i DHL o przesyłki kurierskie?

15.08.2012
Google powalczy z Amazonem i DHL o przesyłki kurierskie?

Google powalczy z Amazonem i DHL o przesyłki kurierskie?

Lista rzeczy, którymi trudnił się już Google jest dość spora, jeszcze dłuższa jest lista działalności Google, o których się plotkuje. Najnowsza z nich mówi o tym, że wyszukiwarkowy gigant rozpocznie działalność kurierską. Czy twórcy Gmaila chcą konkurować z DHL’em, czy może ta działalność będzie mieć drugie dno?

Konkurowanie z DHL, FEDex, UPS to trochę za dużo powiedziane – Google celuje zapewne w swojego internetowego rywala, jakim jest Amazon. Według doniesień Business Insidera, firma chce zaoferować przesyłki w wybranych lokalizacjach. Szybkie przesyłki od Google’a mają być na początku dostępne jedynie dla Amerykanów, a wkrótce dotrą pewnie także do Europy. Skoro filmy czy muzykę w wersji cyfrowej możemy mieć po chwili na naszym dysku, czemu nie możemy otrzymać tak szybko naszych zakupów rzeczywistych?

Jednak fakt, że to Google bierze się za ten biznes może trochę dziwić. Chociaż z drugiej strony Google coraz bardziej wychodzi poza struktury internetowe; testowy Google Fiber jest tego świetnym przykładem.

W przypadku kurierskich przesyłek to jednak nie dywersyfikacja portfela przychodów może być najważniejszym punktem, a po raz kolejny dane. Google uwielbia zbierać informacje o nas, o naszej sieci Wi-Fi, o naszej okolicy, po prostu o wszystkim. Wyobraźmy sobie, że każda przesyłka byłaby rozwożona samochodem z funkcją street view – w ten sposób firma mogłaby aktualizować zdjęcia w niektórych okolicach praktycznie codziennie. Dodatkowo przesyłki kurierskie to źródło informacji o adresach oraz o tym, co i jak ludzie kupują. To wszystko pozwala jeszcze bardziej rozszerzyć możliwości samej wyszukiwarki.

Oczywiście wizja ‘złego’ kuriera Google może być mocno przesadzona. Wyszukiwarkowy gigant zdaje się po prostu nieustannie próbować swoich sił na nowych polach działalności. Być może któryś z pomysłów wypali. Dobrze zorganizowany system przesyłek kurierskich może okazać się sukcesem.

Prawdopodobnie coraz częściej będziemy słyszeli o Google nie jako o firmie znanej z wyszukiwarki, Gmaila czy Androida, ale jako dostawcy internetu, producenta sprzętu, sprzedawcy itd. Firma się zmienia i poszukuje nowych pomysłów. Ze wszystkich chyba najbardziej oczekujemy samojezdnych samochodów.

Dołącz do dyskusji