Telewizyjny pakiet premium w Ipli zdecydowanie za drogi

30.07.2012
Telewizyjny pakiet premium w Ipli zdecydowanie za drogi

Telewizyjny pakiet premium w Ipli zdecydowanie za drogi

Nowoczesny rynek telewizyjny wciąż się dopiero kształtuje, szczególnie w Polsce, gdzie brakuje naprawdę dobrej oferty VOD. Z kilku serwisów wyróżnia się Ipla ze względu na bogactwo różnorodnych treści i swoistą dominację. Chociaż usługa nie grzeszy najlepszym interfejsem, to jest dostępna praktycznie wszędzie – na komputerach, tabletach, smartfonach i telewizorach, choć nie wszędzie ma tą samą funkcjonalność. Teraz do oferty Ipli został dołączony bardzo interesujący pakiet, który potwierdza zmiany jakie zachodzą w telewizji.

W ramach nowego pakietu w Ipli dostępne będą kanały z grupy FilmBox oraz wypożyczalnia VOD z materiałami z tychże kanałów. To w sumie nowość na naszym rynku, ponieważ jeszcze nikt nie zaoferował programów określonych jako premium szerokiej grupie widzów korzystających z sieci bez konieczności opłacania abonamentu za kablówkę czy platformę satelitarną. Wystarczy że użytkownik zapłaci w Ipli 30 złotych przelewem lub za pomocą karty płatniczej i otrzyma na miesiąc dostęp do aplikacji FilmBox Live.

W skład tej oferty wchodzą kanały streamowane na żywo takie jak: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, FilmBox, FilmBox HD, FilmBox Extra, FilmBox Familu, FightBox, DocuBox oraz FashionBox. Dwa ostatnie kanały na razie nadają tylko w ramach platformy Live dostępnej w Ipli pozostałe dostępne są także u operatorów kablowych i satelitarnych.

8 kanałów live oraz pakiet VOD za 30 złotych to niestety zdecydowanie za drogo jeśli porównamy to do ceny pakietu Filmbox dostępnego w tradycyjny sposób. Nie są to niestety kanały premium o tak atrakcyjnej zawartości jak paczki HBO czy Canal+. Wprowadzenie tej oferty do sieci należy jednak uznać za duży atut. Spółce SPI odpowiedzialnej za te kanały niezbyt udaje się ekspansja w tradycyjny sposób. Największym hitem jest Kino Polska, które mimo wielu zapowiedzi nie doczekało się jeszcze wersji w wysokiej rozdzielczości. Zaoferowanie kanałów bezpośrednio w urządzeniach Smart TV jak i przez aplikacje na komputery jest więc ciekawym eksperymentem, któremu jednak też na dzień dzisiejszy trudno wróżyć świetlaną przyszłość przede wszystkim ze względu na cenę.

FilmBox Live udowadnia, że internet w tym serwisy VOD, nie może być postrzegany przez kanały telewizyjne  jako zagrożenie, a raczej jako szansa na rozwój. W sieci łatwiej jest zaoferować ramówkę, której trudniej byłoby się przebić w tradycyjnej telewizji. Kiedy internet będzie wystarczająco szybki w większości gospodarstw domowych by mógł bez przekazywać sygnał HD to telewizja internetowa nabierze jeszcze większego znaczenia, a Smart TV staną się samowystarczalne jeśli chodzi o treści.

Szkoda, że FilmBox ceni się na 30 złotych, bo niestety miesięczny abonament za dodatkowe 8 kanałów nie będących najwyższej jakości to trochę za dużo by zainteresować przeciętnego użytkownika.

Dołącz do dyskusji

Advertisement