Partnerstwo Technologiczne Orange przy UEFA EURO 2012™ w liczbach (infografika)

01.07.2012
Partnerstwo Technologiczne Orange przy UEFA EURO 2012™ w liczbach (infografika)

Partnerstwo Technologiczne Orange przy UEFA EURO 2012™ w liczbach (infografika)

To drugi tekst na temat Partnerstwa Technologicznego Orange przy organizacji UEFA EURO 2012™, w którym wspólnie z Orange Polska staramy się odsłonić technologiczne kulisy tego wielkiego turnieju. W poprzednim tekście zwracaliśmy uwagę na to, że Euro 2012 to nie tylko kable i serwery, lecz przede wszystkim ludzie, którzy go organizują. Tym razem przedstawimy kilka spektakularnych liczb związanych ze sprzętem technologicznym dostarczonym w ramach Partnerstwa Technologicznego.

Obsługa medialna tak wielkiego wydarzenia sportowego jak Mistrzostwa Europy w piłce nożnej ma kilka wymiarów. Z jednej strony widowisko odbywa się na stadionach, na których zasiada kilkadziesiąt tysięcy osób. Z drugiej, każdy mecz transmitowany jest do kilkudziesięciu państw na całym świecie, gdzie relacje telewizyjne, radiowe i internetowe gromadzą dziesiątki, o ile nie setki milionów osób. Odpowiednia obsługa medialnego odbioru wydarzenia w obu tych wymiarach wymaga koordynacji przy pomocy odpowiedniego sprzętu.

Zabezpieczenie łączności na stadionach to podstawowa kwestia związana z bezpieczeństwem tak wielkiej, masowej imprezy jak mecz podczas Mistrzostw Europy UEFA EURO 2012™ w piłce nożnej. W końcu stadion to nie tylko trybuny i boisko, ale wręcz małe miasteczko, w którym pracują m.in. dziennikarze i pracownicy UEFA. W ramach partnerstwa technologicznego, Orange wyposażył stadiony w 1,3 tysiące cyfrowych linii telefonicznych ISDN oraz 580 analogowych linii telefonicznych. Na stadionach zamontowano 800 analogowych i cyfrowych (ISDN) aparatów telefonicznych oraz 1150 telefonów IP. W użyciu osób obsługujących imprezę było także 1757 telefonów komórkowych wraz z kartami SIM.

Łączność telefoniczna to oczywiście nie wszystko – równie ważny jest aspekt dostępu do globalnej sieci informatycznej, czyli Internetu. Jako partner technologiczny, Orange wyposażył stadiony w ponad 6 tysięcy miejsc dostępu do internetu i sieci korporacyjnej dla pracowników obsługujących Euro 2012, a także pracowników UEFA, dziennikarzy i komentatorów sportowych. Do tego doszło ponad 300 punktów bezprzewodowego dostępu do internetu wraz z urządzeniami bezprzewodowo łączącymi się z internetem w ilości 100 sztuk.

Prawdziwym wyzwaniem było także odpowiednie przygotowanie stanowisk dla dziennikarzy medialnie obsługujących UEFA EURO 2012™. Specjalnie na te potrzeby Orange wyposażył stadiony w 1280 specjalnych monitorów komentatorskich marki Sharp, 130 ekranów LCD marki Sharp oraz 970 telewizorów, również marki Sharp.

Wszystko po to, aby każdy z akredytowanych dziennikarzy, oficjalnych nadawców, czy też komentatorów miał zapewnione bezpieczeństwo pracy, dzięki czemu odbiór transmisji w nawet w najdalszych zakątkach globu ma szansę być równie komfortowy.

Kliknij by powiększyć

Wpis ma charakter komercyjny.

Dołącz do dyskusji