Grupa o2 wejdzie na giełdę, chce poszerzać ofertę reklamową

09.07.2012
Grupa o2 wejdzie na giełdę, chce poszerzać ofertę reklamową

Grupa o2 wejdzie na giełdę, chce poszerzać ofertę reklamową

Grupa o2 poinformowała dziś, że nawet już za kilka tygodni planuje wypuścić pierwszą ofertę akcji na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa jest właścicielem m.in. serwisów takich, jak Pudelek.pl, Kafeteria.pl, Wrzuta.pl z łączną liczbą miesięcznych użytkowników na poziomie 10 milionów. Grupa chce poczekać na korzystny moment i wtedy wypuścić akcje. Pieniądze od inwestorów chce przeznaczyć szczególnie na poszerzanie oferty reklamowej i nie wyklucza też kupna w tym celu podmiotów trzecich.

W informacji prasowej dotyczącej wejścia Grupy o2 na giełdę przytoczono wypowiedzi Jacka Świderskiego, współzałożyciela i członka zarządu:

Dzięki sprawdzonemu modelowi biznesowemu, nasza grupa kapitałowa osiąga wysoką rentowność w porównaniu z konkurentami notowanymi na giełdzie, a którzy uzyskują swoje przychody nie tylko z rynku reklamy internetowej. Po raz pierwszy w historii firmy skorzystamy ze środków zewnętrznych, a oferta publiczna pomoże w utrzymaniu wysokiego tempa rozwoju również w kolejnych latach. Posiadamy czternastoletnie doświadczenie w branży, umiejętność budowania silnych i rentownych marek oraz zdolność reagowania na pojawiające się trendy. Dużo energii poświęcamy na rozwój naszych serwisów, jednocześnie realizujemy kompletnie nowe, w tym również kapitałochłonne projekty. Dla skuteczniejszej realizacji naszej strategii rynkowej chcielibyśmy do naszych atutów dołożyć wsparcie ze strony rynku kapitałowego

Czyli w zasadzie nie wiadomo nic szczególnego. Grupa o2 od dłuższego czasu szukała inwestora, jednak oferty nie były zadowalające. Wcześniej w tym roku Dziennik Gazeta Prawna wycenił o2 na 300 milionów złotych, jednak bieżące wyniki finansowe Grupy nie są znane. Można się domyślać, że Grupa nie chce zaoferować pakietu większościowego.

o2 wyróżnia się pośród innych, dużych portali – Onetu, Interii, Gazety.pl czy WP.pl- tym, że jest nastawiona mocno na rozrywkę i na reklamy displayowe, co może stanowić problem, ponieważ ten sektor reklamowy rozwija się ostatnio najwolniej. Można się domyślać, że pieniądze pozyskane z debiutu wykorzystane zostałyby na dywersfikację oferty, którą Grupa uskutecznia od jakiegoś czasu, na przykład poprzez zainwestowanie prawie 7 milionów złotych w agencję socialmedową Socializer.

Dołącz do dyskusji

Advertisement