REKLAMA

WPROST wprowadza płatne treści. Dzięki Znak it! będziesz mógł na tym zarobić.

26.06.2012 08.11
znak it
REKLAMA
REKLAMA

Obchodzący w tym roku 30 urodziny tygodnik nawiązał współpracę z platformą do zarządzania płatnym dostępem do treści oraz usług w Internecie – Znak it! Czy polscy czytelnicy są gotowi za płacenie za dostęp do treści? Wydawcy wydają się być o tym przekonani.

Nawiązana przez Znak it! oraz tygodnik WPROST współpraca ma zaowocować wdrożeniem systemu płatności za dostęp do wybranych artykułów publikowanych na łamach tygodnika w serwisie Wprost.pl. Na horyzoncie wspólnych działań pojawia się również wdrożenie tego mechanizmu dla pozostałych tytułów wydawanych przez Platformę Mediową Point Group.

„Umowa z Wprost jest dla nas szczególnie ważna. To pierwsza umowa, którą podpisujemy z dużym wydawcą w Polsce. Jednocześnie, nie jesteśmy jedynym operatorem płatności w serwisie Wprost.pl. Jest to dowód zaufania ze strony Wprost, ale także dla nas – wyzwanie. Wierzymy jednak, że czytelnicy szybko odkryją zalety Znak it! i będą korzystać właśnie z naszych usług” – mówi Grzegorz Gołębiewski, twórca Znak it!

Jak zapewnia twórca Znak it! rozwiązania oferowane przez tę platformę zapewniają korzyści  dla wszystkich zainteresowanych stron. Wydawcy zostają wyposażeni w kilka narzędzi monetyzowania swoich usług. Opłaty mogą być pobierane zarówno za dostęp czasowy lub jednorazowy do całej publikacji, jej części lub pojedynczych treści, którymi czytelnik jest zainteresowany.

Platforma Znak it!  umożliwia również dostęp do treści na zasadach „premium”. Czytelnik otrzymuje możliwość darmowego dostępu do danej publikacji z możliwością dokonania dobrowolnej dotacji. Szeroki wachlarz możliwości, jakie otrzymują wydawcy korzystający z platformy Znak it! umożliwia im dostosowanie metody płatności do profilu czytelników.

Czytelnicy mogą posługiwać się elektronicznym portfelem, który zasilą wirtualną walutą, aby następnie móc nią dokonywać płatności za treści on-line. Rozwiązanie takie jest bardzo wygodne dla czytelnika, gdyż oszczędza jego czas, unika on także konieczności każdorazowego dokonywania przelewów bankowych.
Osoby korzystające z rozwiązań, jakie daje Znak it!, mają również możliwość „zarobienia” wirtualnej waluty, jaką są „Znaki”. Możliwe to jest poprzez obejrzenie reklamy, wypełnienie kwestionariusza ankiety lub też podanie adresu e-mail. W celu skorzystania z tego rozwiązania, czytelnik nie musi nawet rejestrować się w systemie, aby otrzymać dostęp do interesującego go artykułu.

Sam WPROST we wdrożeniu takich rozwiązań upatruje nowych możliwości pozyskania czytelników gotowych zapłacić za dostęp do interesujących ich treści.

„To bardzo ciekawe rozwiązanie i wdrażamy je jako pierwsi w Polsce. System znaków pozwala na korzystanie z płatności przez osoby dotychczas niechętne pozostawianiu swoich danych w sieci” – mówi Marcin Zduńczyk, Dyrektor ds. Publikacji Cyfrowych WPROST.

Dodaje również, iż nowością jest możliwość „zarabiania” przez użytkowników. Upatruje w tym niebagatelną szansę na edukację użytkowników.

„Dzięki temu czytelnik może nie wydawać bezpośrednio pieniędzy, ale jednocześnie uczy się, że dostęp do pewnych treści wiąże się z jakimś działaniem z jego strony – podaniem danych czy odpowiedzią na ankietę” – mówi Zduńczyk.

Platforma Znak it! została opracowana w oparciu o doświadczenia wydawców, jak i internautów z kilku krajów europejskich jak i z USA. Znak it! jest również przedsięwzięciem docenianym przez branżę. Otrzymała m.in. nagrodę Florin przyznawaną przez European Payment Consultants Association za najlepsze
rozwiązanie systemu płatności w sieci.

Wydaje się, że początkowy sceptycyzm wydawców oraz samych użytkowników płatnego dostępu do treści przemija. Przykład współpracy Tygodnika WPROST oraz Znak it! jest kolejnym dowodem (po wprowadzeniu podobnych rozwiązań przez tygodniki Przekrój oraz Polityka) na to, iż należy spodziewać się kolejnych kroków mających na celu przekonać czytelników do tego typu rozwiązań. Pomóc w przekonaniu czytelników może w dużym stopniu możliwość zarabiania wirtualnej waluty.

Sama ergonomia używania systemu mikro płatności niestety nie wystarczy. Wydawcy muszą skutecznie zachęcać czytelników do tego typu rozwiązań poprzez oferowanie ciekawych oraz bardzo dobrze przygotowanych treści.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA