Bo hosting to nie tylko miejsce na serwerze – Magdalena Zawada, Hostersi Sp. z o.o.

28.05.2012
Bo hosting to nie tylko miejsce na serwerze – Magdalena Zawada, Hostersi Sp. z o.o.

Bo hosting to nie tylko miejsce na serwerze – Magdalena Zawada, Hostersi Sp. z o.o.

Euro 2012 tuż za rogiem. Zostało kilka dni do startu najważniejsze piłkarskiej imprezy tego roku. Przygotowują się do niej restauratorzy, kibice, ale również wszyscy ci, którzy prowadzą biznes w sieci. Bez czego nie może się obyć żaden biznes w internecie? Oczywiście bez hostingu. Dlatego na tę specjalną okazję – na czas Mistrzostw Europy w piłce nożnej – Hostersi przygotowali specjalną ofertę dla twórców stron internetowych czy aplikacji na Facebooka.

O tym co skłoniło firmę do takiego kroku, oraz jakie są oczekiwania względem nowej oferty rozmawiałem z Magdaleną Zawada, dyrektorem zarządzającym firmy Hostersi Sp. z o.o.

Czyżby Hostersi chcieli być znów o krok przed konkurencją?

Dla projektów internetowych, w których ważną rolę odgrywa niezawodność i bezpieczeństwo, bardzo istotne stają się rozwiązanie skrojone na miarę konkretnego projektu oraz wsparcie techniczne na każdym etapie jego realizacji. Kompleksowość naszych ofert zdecydowanie wyróżnia nas na rynku. A EUROhosting to po prostu odpowiedź na to, co dzieje się w branży marketingowej wokół Euro 2012. Ta branża jest nam wyjątkowo bliska, gdyż mamy duże doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań hostingowych dla kampanii reklamowych prowadzonych on-line. Marketingowo – mistrzostwa Euro wykorzystuje teraz niemal każda marka. Dlaczego zatem nie może zrobić tego firma hostingowa?

Nowa oferta, skrojona na potrzeby dużego wydarzenia to dość oryginalny pomysł. Jak dużego zainteresowania się spodziewacie?

Mistrzostwa Euro są dziś „na językach” każdego z nas. Na potrzeby tego wydarzenia przygotowywane są różne serwisy www i inne aplikacje on-linowe, gdyż dziś Internet to najpopularniejsze źródło informacji. Największą popularność „euro-aplikacje” zyskają z pewnością w czasie rozgrywek piłkarskich. To zwiększone zainteresowanie serwisem oznacza duże wyzwanie dla infrastruktury serwerowej i zespołu technicznego, czuwającego nad pełną dostępnością „euro-aplikacji”. Z naszego wsparcia korzysta już wiele drużyn interaktywnych – wierzymy, że dołączą kolejne.

No właśnie – wsparcie… Hasło kampanii EUROhosting brzmi „Wsparcie, gdy piłka w grze!”. Czy możesz przybliżyć, na czym polega wsparcie drużyny Hostersów?

Intensywna kampania reklamowa zwiększa zainteresowanie użytkowników reklamowanym serwisem. Podobnie jak podczas meczu piłkarskiego, tak i w czasie kampanii występują nagłe zwroty akcji. Ze względu na dużą zmienność natężenia ruchu i jego nieprzewidywalność, utrzymanie „kampanijnych” zasobów wymaga szczególnych warunków oraz błyskawicznych reakcji. Takim wymaganiom standardowy hosting może nie sprostać. Bo hosting to nie tylko miejsce na serwerze, ale i ekspert techniczny, który – tak, jak trener drużyny piłkarskiej – rozdysponowuje siły na boisku, gdy piłka w grze. Często potrzebne są też szybkie działania dostosowujące sam kod aplikacji do zmiennych warunków natężenia ruchu. To wszystko potrafi drużyna Hostersów, która ma ogromne doświadczenie w hostingu wymagających projektów internetowych. Stąd zgłaszamy swoją gotowość do gry!

Jakie rozwiązania proponujecie w ramach oferty EUROhosting?

EUROhosting to mix dostępnych na rynku rozwiązań serwerowych i usług, które projektujemy indywidualnie pod wymagania danej aplikacji. Ta kompilacja rozwiązań zapewnia niezakłócony i bezpieczny dostęp użytkowników. Jej zaletą jest również pełna skalowalność, dzięki której możliwe są błyskawiczne reakcje w sytuacji nagłego zwrotu akcji w czasie kampanii. W ramach oferty proponujemy doradztwo przy wyborze optymalnej architektury serwerowej, jak również w trakcie trwania samej kampanii. Jak już wspomniałam, na tym etapie bardzo często konieczna jest optymalizacja kodu, która dostraja działanie aplikacji przy zwiększonym ruchu. Ważnym elementem oferty EUROhosting jest przede wszystkim wsparcie techniczne, bardzo istotne z punktu widzenia dostępności i bezpieczeństwa zasobów. Bo przecież nie po to realizujemy kosztowne kampanie, aby użytkownicy nie mogli skorzystać z serwisu, który jest ich elementem. A wszystko to w ofercie EUROhosting w atrakcyjnej promocyjnej cenie, a także z gratisowym certyfikatem SSL wymaganym dla aplikacji Facebook.

Czy w przyszłości planujecie podobne akcje, np. przy okazji Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się kilka tygodni po zakończeniu Euro?

Śledzimy uważnie, co dzieje się wokół nas, nie tylko w branży IT czy marketingowej. Staramy się odpowiadać na potrzeby klientów związane z kompleksowymi usługami hostingu i bezpieczeństwa zasobów informatycznych. Nie wykluczamy więc kolejnych ofert specjalnych. Już teraz myślimy nad nimi.

Czy poprzez takie oferty nastawiacie się głównie na pozyskaniu nowych klientów? Czy może to oferta, z której mogą skorzystać też Wasi obecni klienci?
Oferty specjalne kierujemy zarówno do nowych, jak i naszych obecnych klientów. Tego typu akcje głównie mają na celu zakomunikowanie szerokiej grupie odbiorców specjalizacji Hostersów. A naszą specjalizacją są rozwiązania związane z hostingiem i bezpieczeństwem wymagających projektów internetowych, gdzie szczególnie istotny jest niezawodny dostęp i ochrona zasobów.

W tym roku Hostersi świętują 5. urodziny. Jak w chwili obecnej prezentuje się przekrój Waszych klientów?

Choć siedzibę mamy w Rybniku, to z naszych usług korzystają firmy i instytucje z całej Polski, a nawet poza jej granicami. Bo podobnie jak Internet, tak i Hostersi działają globalnie. Nasi klienci reprezentują różne branże – od agencji interaktywnych, poprzez popularne i uznane marki, urzędy i instytucje publiczne, banki i instytucje finansowe, aż po małe firmy.

Podsumowując EUROhosting… Nie obawiacie się nacisków ze strony UEFA?

Europejska federacja piłkarska czasem bardzo nadgorliwie dba o swoje prawa wizerunkowe i marketingowe. Myślę, że tego typu akcje jak nasza oraz innych firm, to korzyść również dla UEFA jako organizatora Euro. Dzięki marketingowym akcjom, mamy zwiększony kontakt z tym wydarzeniem. To z kolei wpływa na zainteresowanie mistrzostwami Euro. W naszych działaniach nie naruszamy żadnych praw wizerunkowych UEFA, więc nie spodziewamy się też nadgorliwości ze strony organizatora tej piłkarskiej fety.

Dołącz do dyskusji