Według Oracle każdy dzień aktywacji urządzeń z Androidem to 10 milionów dolarów dla Google'a
Według Oracle dziennie aktywacje Androida (czyli 700 tysięcy urządzeń, jak doniósł sam Andy Rubin) przynosi Google’owi 10 milionów dolarów w rocznych przychodach z reklamy mobilnej. Oracle wychodzi z założenia, że jeden użytkownik Androida generuje 14 dolarów przychodów reklamowych rocznie.
Na ile jest to trafne założenie, i na ile aktywacje nowych urządzeń z Androidem oznaczają kompletnie nowych użytkowników można dyskutować. Jednak Google z pewnością zarabia na Androidzie, i to całkiem nieźle – nie tylko na reklamach, ale też prowizji ze sprzedaży aplikacji z Android Marketu czy usług premium. Dodatkowo Android generuje i przyciąga użytkowników do innych usług Google’a, takich jak mapy, Google+ czy Gmaila.
Oracle, które wciąż toczy boje z Google’em o patenty na wykorzystywanie Javy, z pewnością liczy przychody Google’a, w których chciałoby uczestniczyć.