Polacy wykorzystują telewizyjne nowinki

13.12.2011
Polacy wykorzystują telewizyjne nowinki

Polacy wykorzystują telewizyjne nowinki

Obserwując obywateli naszego kraju, często wydaje nam się, że większość społeczeństwa jest na bakier z nowymi technologiami. Kupują coraz to nowsze urządzenia, jednak z ich wykorzystaniem bywa bardzo różnie. Tymczasem wczoraj bardzo optymistyczne informacje w swoich komunikatach prasowych ukazali liderzy innowacyjności na naszym rynku.

Wczoraj przy okazji tekstu o planowanym telewizorze Apple w komentarzach wspominaliście o bardzo średnim poziomie dzisiejszych rozwiązań multimedialno/interentowych w telewizorach. Jednak producenci TV na czele z Samsungiem określili ten rok rokiem rozwiązań internetowych. Okazuje się, że użytkownicy chętnie korzystają z aplikacji dostępnych na platformach Smart TV.

Michał Wojciechowski odpowiedzialny za rozwój aplikacji Samsung Smart TV w Polsce mówi:

Z miesiąca na miesiąc rośnie również liczba podłączeń telewizorów Samsung Smart TV do sieci. Od czerwca do września 2011 roku zanotowano wzrost tego wskaźnika z 35% do ponad 50%.

To bardzo dobry wynik, w końcu telewizory kupują osoby zarówno nastawione na nowe rozwiązania jak i osoby, którym po prostu starszy model odmówił posłuszeństwa i nie mają zamiaru wykorzystywać wszystkich jego możliwości.

Producenci telewizorów w Polsce, a zwłaszcza Samsung, zadbali o szeroki dostęp do treści. Jeśli chodzi o streaming wideo, aplikacją, która cieszy się największą popularnością jest ipla wyprzedzająca nawet YouTube. Polscy posiadacze telewizorów Smart TV należą do ścisłej czołówki pod względem liczby pobrań aplikacji dla telewizorów ze sklepu Samung Apps TV. Tylko w minionym miesiącu użytkownicy z naszego kraju pobrali 110 000 aplikacji.

Ta zmiana konsumpcji treści wideo dzieje się właśnie na naszych oczach. Coraz więcej ludzi po prostu chce oglądać swoje ulubione programy tu i teraz. Wreszcie zarówno dostawcy tych treści jak i producenci urządzeń nadążają za tym trendem dając swoistego „prztyczka w nos” serwisom zewnętrznym, jak na przykład Megavideo.

O rosnącym zainteresowaniu nowymi technologiami świadczą również badania przeprowadzone wśród abonentów telewizji n. Według informacji zebranych przez MillwardBrown SMG/KRC, 83% abonentów platformy n deklaruje oglądanie telewizji w jakości HD, przez co możemy rozumieć, że posiadają oni telewizory w standardzie przynajmniej HD ready.

Te same badania mówią również, że 60% subskrybentów telewizji n zakupiło nowy telewizor na przestrzeni ostatnich trzech lat. 45% abonentów posiada telewizory o przekątnej większej niż 30 cali.

Co prawda pozostałe platformy satelitarne i kablowe później wkroczyły na rynek telewizji HD, jednak zapewne i tam płaskie telewizory biorą górę. Jeśli statystyki podłączeń nowych telewizorów do sieci wyglądają u pozostałych producentów podobnie jak u Samsunga, to sytuacja wyglądałaby bardzo optymistycznie. Warto pamiętać, że to właśnie Samsung jest liderem jeśli chodzi o sprzedaż telewizorów na terenie naszego kraju.

Te pozytywne dane pozwalają sądzić, że z akceptacją nowinek technologicznych w naszym kraju jest coraz lepiej.  Niemniej jednak braki w wiedzy o cyfryzacji, rozwiązaniach internetowych czy nowych technologiach wciąż są  widoczne. 

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement