ScatchApp zgarnął całą pulę w Szczecinie

08.11.2011
ScatchApp zgarnął całą pulę w Szczecinie

ScatchApp zgarnął całą pulę w Szczecinie

Kilka dni temu zakończył się pierwszy polsko-niemiecki Startup Weekend w Szczecinie. Dlaczego polsko-niemiecki? Powód jest bardzo prosty – Szczecin to miasto, które ma bardzo dobre połączenie zarówno z dużymi miastami w Polsce (pociąg, samolot) jak i Berlinem, który staję się kolebką i centrum wydarzeń dla startupów z całej Europy. Wiele firm przenosi się tu z Londynu, który dotychczas był europejską stolicą branży internetowej.

Podczas 55-godzinnej (dłużej, niż zwykle gdyż w nocy z 29 na 30 października zmieniliśmy czas z letniego na zimowy) warsztatów powstało 10 nowych projektów internetowych i mobilnych. Potrójnym zwycięzcą imprezy jest startup ScatchApp, który wygrał w głosowaniu jury, mentorów oraz publiczności. Jury wyróżniło też projekt Sportfolio.

Czym jest Startup Weekend? To 3-dniowe warsztaty dla osób zainteresowanych stworzeniem e-biznesu w oparciu o innowacyjny pomysł. To międzynarodowy format imprez, które co weekend odbywają się w wielu miastach na świecie. Celem Startup Weekend jest stworzenie fundamentów startupu, pozyskanie partnerów – programisty, grafika czy marketingowca oraz zweryfikowanie co rynek myśli o naszym projekcie.

ScatchApp – projekt, który zgarnął wszystkie laury pozwala w prosty sposób przekształcić szkice interfejsu/mockupy do postaci cyfrowej – wystarczy zrobić zdjęcie telefonem aby móc później dowolnie edytować szkic/mockup za pomocą komputera. Prototyp aplikacji został stworzony w kilkanaście godzin podczas Startup Weekendu w Szczecinie, a teraz pracujemy nad wersją beta – mówi Michał Łyczek pomysłodawca zwycięskiego projektu/

Czy ma szansę na to by odnieść sukces? To zależy od tego czy twórcy aplikacji mają pomysł na to w jaki sposób monetyzować swoją usługę. Przy konkurencji ze strony tabletów (tych do rysowania piórem), czy zwykłych karteczek, oraz świadomości tego jak wyglądają spotkania z klientami lub zebrania kreatywne w agencjach marketingowych, to usługa wydaje się nie mieć wielkich szans powodzenia. Z drugiej jednak strony, przy odpowiedniej strategii i sprzedaży technologii na potrzeby wyżej wymienionych agencji czy też firm działających szeroko w zakresie realizacji kampanii wizerunkowych i reklamowych projekt może mieć olbrzymi potencjał na wzrost finansowy. Podobnie z resztą działa Save Up. Rozwijając swoją aplikację tworzą wokół niej odpowiedni szum medialny, ale skupiając się na sprzedaży technologii, która może mieć bardzo szerokie zastosowanie.

Startupy oceniało jury złożone z Rafała Hana z HanBright, Pauli Marttili z Seedcampa, Sebastiana Kwietnia z Epic Ventures, Arka Hajduka ze Speedup Venture Capital Group, Michała Olszewskiego z LMS Invest oraz tajemniczego inwestora z Doliny Krzemowej. Zwycięzcy Startup Weekend pojadą w nagrodę na miesiąc do Hiszpanii, gdzie będą mogli rozwijać swój projekt przy wsparciu mentorów i inwestorów z inkubatora Seed Rocket. Najlepsze startupy otrzymały też cenne nagrody od partnerów imprezy oraz promocję w europejskich mediach.

Według organizatorów Startup Weekend w Szczecinie odniósł sukces. Pokazał, że po obu stronach granicy nie brakuje kreatywnych ludzi, którzy chcą robić startupy zamiast trzymać pomysły w szufladach. W jednym miejscu udało się zebrać programistów, grafików i marketingowców tworzących innowacyjne projekty. Niektóre z nich zainteresowały nawet inwestorów z Doliny Krzemowej. Mieliśmy też przykład mikro inwestycji w postaci przekazania domeny do Sportfol.io w zamian za niewielki procent udziałów.

Kontynuacją idei wspierania startupów przez szczecińskie środowisko biznesowe będzie stworzenie NetVC – sieci mentorów i międzynarodowych inwestorów, którzy będą wspierać europejskie projekty internetowe/mobilne. Twórcą tego projektu jest Maciej Jankowski, Prezes Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”.

Dołącz do dyskusji

Advertisement