Nowości w statystykach stron fanpage na Facebooku
Facebooka można nie lubić, można z niego spektakularnie odchodzić…, ale nie można zaprzeczyć jednemu – w krótkim czasie zdominował działania marketingowe o charakterze społecznym firm, organizacji i innych serwisów społecznościowych. Dla takiego serwisu jak Spider’s Web, Facebook jest podstawowym źródłem dystrybucji treści, który generuje ok. 30% wejść. Fanpage z kolei, to podstawowy kanał komunikacji z naszymi Czytelnikami.
Praktycznie od początku oferowania usług strony fanowskiej Facebook udostępniał narzędzia statystyczne związane z komunikacją, fanami i zasięgiem. Przy okazji dało to początek rozwojowi całkiem prężnego ekosystemu podmiotów zewnętrznych, które z tych statystyk potrafiły wycisnąć dużo więcej niż zwykli śmiertelnicy. W ostatnim czasie (w naszym przypadku dzisiaj) Facebook zaktualizował moduł statystyk o kilka ciekawych nowości.
Oto krótkie przejście przez zaktualizowany moduł statystyk na Facebooku na przykładzie fanpage’a Spider’s Web: