Na Internet Poland wybrali najlepsze projekty marketingowe branży interaktywnej. Pytanie, czy rzeczywiście te najlepsze

09.11.2011
Na Internet Poland wybrali najlepsze projekty marketingowe branży interaktywnej. Pytanie, czy rzeczywiście te najlepsze

Na Internet Poland wybrali najlepsze projekty marketingowe branży interaktywnej. Pytanie, czy rzeczywiście te najlepsze

Internet Poland to jedna z najważniejszych imprez poświęconych branży interaktywnej na terenie naszego kraju. Podczas jej trwania odbywają się targi i konferencje, jak choćby Forum IAB, z której relacjonowaliśmy najbardziej interesujące nas wystąpienie Tomasza Lisa. Odbyła się wczoraj również gala z okazji rozdania nagród Mixx Awards 2011 za najlepsze projekty marketingowe w branży interaktywnej.

Jak wiadomo kontrowersje wokół wyborów zwycięzców zdarzają się często, niezależnie od tego czy to nominacje do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej czy rodzime plebiscyty na najlepszego sportowca roku. Podobnie z nagrodami w branży interaktywnej.

Nie można mieć zastrzeżeń co do samej organizacji – jak zwykle poziom imprezy organizowanej przez Związek Pracodawców Branży Interaktywnej stoi na najwyższym poziomie. Trudno też czepiać się większości zwycięzców. Dla przykładu w kategorii bezpośredni odzew zwyciężyła kampania Play – Testuj Smartfona. Była to akcja, o której wspominaliśmy wielokrotnie. Nie przeszła bez echa we wszystkich mediach, a i liczby testujących mówią same za siebie – ta akcja to duży sukces sieci Play. Podobnie ze zwycięzcą kategorii Video-online. Salon Wróżby Miłosnej będący viralem grupy Allegro w pełni zasługuje na uznanie. Wykorzystanie świetnego gagu do walentynkowej promocji było trafne i zabawne.

Wśród wyróżnionych znalazły się jednak również dość kontrowersyjne rozstrzygnięcia – w kategorii marketing społecznościowy zwyciężyła na przykład akcja “Adam Małysz parkuje RSa w ścianie”. Jeśli w ogóle ją pamiętacie, to był to viral wepchnięty praktycznie na siłę do internetu, o którym trudo mówić by był wyjątkowo społecznościowy. Jeśli mielibyśmy odnieść akcję do innych działań, to na pewno bardziej interesującą i skuteczną akcję w mediach społecznościowych przeprowadziło Tesco z Natankiem. Zresztą wśród nominowanych w tej kategorii były dwa inne bardzo dobre przykłady wykorzystania internetowych społecznościowych: Dulux z akcją pokoloruj Fejsa oraz niekonwencjonalna promocja spektaklu Ojciec Bóg.

Drugą choć znacznie mniej kontrowersyjną kategorią, gdzie o zwycięzcy można by dyskutować, była nagroda za kampanię wizerunkową. Zwycięzcą zostało Ceneo wyprzedzając Męskie Granie oraz “Rytuał przyjęcia”. Z tych trzech nominowanych rzeczywiście Ceneo się wyróżniało. Jednak sama akcja, choć bardzo odważna, nie doczekała się wielkiego odzewu i trudno powiedzieć by ktoś dziś o niej pamiętał.

Trudno oczekiwać by w konkursach zwyciężali wszyscy i by wszystkie wyniki były oczywiste. Zresztą poza mierzalnymi wynikami akcji marketingowej pozostaje jeszcze subiektywny odbiór tego przekazu. W przypadku nagród Mixx Awards każdy może mieć własne spostrzeżenia odnośnie poszczególnych laureatów, nominowanych czy samych kategorii. Dlatego też na koniec zamieszczamy listę zwycięzców oraz kandydatów do tego grona. Sami możecie się przekonać, które działania były według Was najlepsze.

Nominowani w kategorii Kampania wizerunkowa:

  • Ceneo: Gong Sp. z o. o. – zwycięzca
  • „Męskie Granie 2011”: Pride and Glory Huge Idea Sp. z o.o ska,Macroscope OMD
  • Rytuał Przyjęcia: ACR

Nominowani w kategorii Wprowadzenie nowego produktu na rynek:

  • IE9 – Twoja Stara:Saatchi & Saatchi Digital oraz Universal McCann,Universal McCann
  • Launch marki Revange: Chariot
  • Nike Free: Mindshare Polska Sp. z o.o, Artegence – zwycięzca

Nominowani w kategorii Bezpośredni odzew: 

  • Play Try smart fon: Mediacom Interaction, GreyGroup Poland, K2 Internet – zwycięzca
  • Promocja oferty letniej – TUI.: FreshMail,
  • “Wymyśl nowy smak” : Media Direction Digital

Nominowani w kategorii Najlepsze zastosowanie nowych mediów: 

  • Czy Jarasz się Polską?: Grupa Allegro
  • KFC SoGood: CodeMedia S.A., Adv.pl Sp. z o.o. – zwycięzca
  • Neostrada – Przefiltruj ofertę: Mec:Interaction, WPP

Nominowani w kategorii Marketing społecznościowy: 

  • Adam Małysz parkuje RSa w ścianie: GoldenSubmarine – zwycięzca
  • Dulux – Pokoloruj Fejsa: Euro RSCG Digital
  • Ojciec Bóg: Heureka Huge Idea Sp.zo.o

Nominowani w kategorii Gry: 

  • Gra „Gitarowe Granie” promująca Męskie Granie 2011: Pride and Glory Huge Idea Sp. z o.o
  • Męskie Pasje: Gong Sp. z o.o
  • Świat Danio: Mediacom – zwycięzca

Nominowani w kategorii Wideo-online:

  • Adam Małysz parkuje RSa w ścianie: GoldenSubmarine
  • Salon Wróżby Miłosnej Allegro: Grupa Allegro, F 25 – interaktywny dom produkcyjny – zwycięzca
  • Uważaj na atrapy: K2 Internet S.A., ACR

Nominowani w kategorii Strona brandowa:

  • MTVNHD Experience the music: K2 Internet S.A.
  • Nike Freebook: Artegence, Mindshare Poland
  • Strona brandowa: „Zywiec.com.pl”: Pride and Glory Huge Idea Sp. z o.o – zwycięzca


Nominowani w kategorii Branded kontent;

  • 360interactive.pl: GoldenSubmarine
  • Blog HTC: Blomedia Sp. zo.o, Zed Digital
  • Ford – Rodzinne Podróże: Mindshare Polska Sp. z o.o, Gazeta.pl – zwycięzca

Nominowani w kategorii Lojalność wobec brandu:

  • Turbanek.pl, czyli Przymiarka do Marka: MOSQI.TO
  • Wizz Ambassadors: Media Direction Digital, agencja Fenomem (Adrian Pietraszkiewicz)
  • Whiskas – Kolekcja Whiskas: Euro RSCG Digital, MARS Polska – zwycięzca

Nominowani w kategorii Kampanie społeczne i non-profit:

  • Akcja Społeczna “Policzmy Się”: Grupa Allegro, F 25 – interaktywny dom produkcyjny
  • Kampania non profit dla Greenpeace: „Bo mi zależy”: Pride and Glory Huge Idea Sp. z o.o ska
  • Włącz myślenie: Codemedia S.A., Fabryka Komunikacji Społecznej Sp. z o.o. – zwycięzca

Nominowani w kategorii Kampanie cross-mediowe: 

  • Kampania cross mediowa: “Męskie Granie 2011” : Pride and Glory Huge Idea Sp. z o.o ska,Macroscope OMD – zwycięzca
  • Kamuflaż Małego Głoda: Mediacom
  • Play Try smartfon: Mediacom Interaction, GreyGroup Poland, K2 Internet

 

 Kategoria Best In Show uzyskała praca Nike Free, ze średnią głosów 16.15

Nagrody specjalne Mixx Awards:

  • Człowiek Roku – Anna Sakowicz
  • Agencja Roku –  180 HB oraz Pride and Glory Huge Idea
  • Dom Mediowy Roku – Starcom
  • Marketer Roku –  Grupa Żywiec

 

Nagroda specjalna Mixx: Krzysztof Golonka

 

Dołącz do dyskusji

Advertisement