Każdego dnia rejestruje się 9,5 tys. osób na polskim Facebooku

25.11.2011
Każdego dnia rejestruje się 9,5 tys. osób na polskim Facebooku

Każdego dnia rejestruje się 9,5 tys. osób na polskim Facebooku

Socialbakers, jeden z najbardziej cenionych serwisów analitycznych ze statystykami na temat serwisów społecznościowych, przygotował ciekawą infografikę przedstawiającą najważniejsze fakty związane z polskim Facebookiem wg. stanu na listopad 2011 r. 

Najciekawsze są ogólne liczby – wg. Socialbakers, aktualnie w polskim Facebooku zarejestrowanych jest 7,1 mln osób. W ciągu miesiąca liczba ta zwiększyła się o ponad 285 tys. Jeśli więc dobrze liczymy każdego dnia rejestruje się dziś na Facebooku średnio 9,5 tys. osób! Iście imponująca liczba. Warto przy okazji porównać te dane z najnowszymi danymi Megapanelu, według którego Facebook miał we wrześniu 2011 r. 11,7 mln użytkowników (real users). Różnica wynika z tego, że Megapanel pokazuje odwiedziny wszystkich osób w serwisie Facebook, włącznie z tymi, którzy nie są tam zarejestrowani. Oczywiście pod kątem skuteczności dotarcia z przekazem reklamowym, ważniejsza będzie liczba pokazana przez Socialbakers, natomiast jeśli chodzi o zasięg serwisu, to Megapanel jest bliższy rzeczywistej wartości Facebooka w Polsce.

Bardzo ciekawie prezentuje się rozkład zarejestrowanych użytkowników Facebooka pod względem wieku. Aż 51% z nich to osoby w wieku 18 – 34 – jest to więc najbardziej atrakcyjna grupa docelowa dla reklamodawców. To dobrze wróży pod kątem dalszego rozwoju reklamy na polskim Facebooku.

Warto również odnotować pierwszy polski fanpage, który przekroczył milion fanów – to strona fanów serwisu Demotywatory (swoją drogą, to trzeba przyznać, że to jeden z największych sukcesów w polskim internecie w ostatnich latach). Świetnie prezentuje się także Filmweb, który ma aktualnie 426 tys. fanów. na Facebooku. Z fanpage’y marek niezmiennie prowadzi serwis Allegro z 605 tys. fanów.

Jednak to nie Allegro cieszyć się może najbardziej aktywnym fanpage’em na polskim Facebooku. TOUS Jewelry ma największy współczynnik zaangażowania fanów, a IKEA Warszawa – najwyższy współczynnik odpowiedni na wpisy.

Patrząc na polskiego Facebooka i przeciwstawiając go Naszej-Klasie (czy tam NK.pl), to jak na dłoni widać, że sukces tego pierwszego polega również na tym, że w doskonały sposób potrafi zachęcić biznesy oraz organizacje/serwisy internetowe do aktywnego uczestnictwa. To też jest oznaka sukcesu. Co więcej, jest też gwarantem długotrwałego sukcesu, bo społeczności to nie tylko więzi pomiędzy rodzinami, czy znajomymi, ale także – a może przede wszystkim – wokół fenomenów społecznych a także podmiotów reklamowych, które na stałe wbiły się w świadomość przeciętnego użytkownika internetu.

Nasza-Klasa nigdy nie potrafiła wyjść poza więzi znajomych (i to tylko tych ze szkoły).

Dołącz do dyskusji

Advertisement