Google Plus otwarty dla firm i marek – oto co musisz na ten temat wiedzieć

07.11.2011
Google Plus otwarty dla firm i marek – oto co musisz na ten temat wiedzieć

Google Plus otwarty dla firm i marek – oto co musisz na ten temat wiedzieć

Google umożliwił właśnie to, na co wielu czekało – zakładanie profili biznesowych, czyli coś na kształt fanpage’y z Facebooka. Usługa jest dopiero uruchamiana i nie każdy może jeszcze założyć taką stronę, ale już za chwilę wszyscy zyskają taka możliwość pod tym adresem. Zapowiada się wyśmienicie.

Strony dla biznesu przypominają profile zwykłych użytkowników, jednak posiadają trochę inne opcje – można dodać je do kręgów i podzielić się nimi, nie ma za to możliwości napisania e-maila czy czatowania. Całość prezentuje się spójnie z resztą serwisu. Na razie usługa jest w wieku niemowlęcym, więc osoba, która stworzy taki profil będzie jedynym administratorem – nie ma możliwości dodania kogoś do pomocy w zarządzaniu. To trochę kiepsko, ale Google obiecuje, że niedługo się to zmieni. Za to Google pozostawił możliwość zmiany nazwy strony już po jej utworzeniu.

Z poziomu strony firmowej można dodawać wpisy, linki, zdjęcia czy wideo oraz używać Spotkań (Hangouts) czyli wideokonferencji. Inaczej niż na Facebooku odbywa się też rozpoczęcie śledzenia konta biznesowego. Na profilu firmowym umieszczono zarówno przycisk +1 jak i możliwość dodania do kręgów, przy czym “zaplusjedynkowanie” nie oznacza automatycznego śledzenia (jak jest na Facebooku z przyciskiem “like”). Powoduje to możliwość interakcji z firmą bez konieczności czytania jej postów – w tym celu trzeba dodać profil do kręgów.

Wyjaśniło się też dlaczego Google ostatnio porzucił symbol “+” używany przy wyszukiwaniu w macierzystej wyszukiwarce. Symbol ten był potrzebny do uruchomienia usługi “Direct Connect”, która pozwala na bezpośrednie przeniesienie się na profil biznesowy na Google Plus z poziomu wyszukiwarki po wpisaniu w nią “+nazwa produktu/firmy/marki”. To pewnie świetny sposób na spopularyzowanie Plusa wśród wielu użytkowników a także zachęcenie marek i firm do obecności w serwisie społecznościowym Google’a – w końcu trudno sobie wyobrazić łatwiejszy sposób ich odnalezienia niż to, co zaprezentował dziś Google.

Zapowiada się, że Google całkiem dobrze przemyślał strategie dla biznesu. Choć usługa ma jeszcze dużo braków, to teraz priorytetem jest wyeliminowanie ich – w końcu interakcje z markami i firmami stanowią dużą część wartościowej i przynoszącej zyski dla obu stron aktywności w mediach społecznościowych.

Mamy nadzieję, że Google szybko otworzy swoją platformę na wszystkie organizacje, w tym serwisy i blogi, takie jak nasz. Z wielką chęcią założylibyśmy na Google+ profil Spider’s Web. Zastanawia nas na przykład, czy będzie możliwość migracji konta Google+ Przemka Pająka do oficjalnego konta Spider’s Web.

Dołącz do dyskusji

Advertisement