Kulturalne zakupy grupowe

14.10.2011
Kulturalne zakupy grupowe

Kulturalne zakupy grupowe

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej warto zaznaczyć, że nasza nauka to nie tylko słaba edukacja informatyczna, ale również innowacyjne rozwiązania kulturalne. Uczelnia wyższa, do której mam okazję uczęszczać świetnie sobie radzi w mediach społecznościowych. Ma jedną z najładniejszych stron uczelnianych w kraju i wprowadziła w ostatnich dniach bardzo ciekawy projekt internetowy dla swoich studentów i pracowników.

Mowa o Uniwersytecie Łódzkim, który na Facebooka dołączył jeszcze przed pierwszą falą popularności tego serwisu. Teraz już jako FanPage prowadzi otwartą komunikację na Facebooku. Dodatkowo najnowszy projekt uniwersytetu jest przeniesieniem zakupów grupowych na wyższy poziom kultury.

Uruchomiony serwis KULTURA.uni.lodz.pl oferuje Kulturalny Kupon. Wykorzystując boom na serwisy zakupów grupowych, Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego zaoferowało pracownikom i studentom dostęp do lokalnej oferty kulturalnej po atrakcyjnych cenach. Pomysł wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

Uniwersytet Łódzki ma coraz więcej partnerów wśród instyucji kultury. Ostatnio zawarliśmy porozumienia o współpracy z Teatrem Nowym, Filharmonią Łódzką. Utworzyliśmy Punkt Kultury PREXER wraz z Kinem Cytryna. Stąd pomysł na zaofereowanie studentom i pracownikom UŁ tańszego dostępu do oferty partnerów –

mówi Michał Kędzierski, pomysłodawca KUPONU KULTURY, dyrektor Centrum promocji UŁ.

Tydzień po uruchomieniu zarejestrowanych jest 320 użytkowników. Jednak by taki produkt przebił się przez świadomość studentów potrzeba czasu. Zwłaszcza, że wydarzenia artystyczne w naszym kraju nie cieszą się wielką popularnością wśród młodych osób. Dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego w rozmowie ze Spider’s Web zapewnia, że w ofercie KUPONU KULTURY pojawi się wkrótce jeszcze więcej ofert, między innymi wejścia do muzeów czy pozycje książkowe.

By zweryfikować użytkowników, do rejestracji niezbędne jest podanie adresu e-mail i kodów osobowych UŁ, takich jak w serwisie USOS (uniwersytecki system obsługi studiów). Sam proces rejestracji jest niezwykle prosty. Zresztą cały serwis jest całkiem intuicyjny. Osoby, które kiedykolwiek odwiedziły serwis zakupów grupowych tym bardziej nie będą miały problemów z korzystaniem z tej ‘kulturalnej usługi’.

Oparcie tej niekonwencjonalnej formy promocji kultury o system informatyczny stosowany przez liczne polskie uczelnie pozwoli zapewne na łatwe dostosowanie kodu do ich potrzeb. I jeśli uczelnie wyrażą zainteresowanie produktem wykonanym przez łódzką uczelnie,  studenci z całego kraju będą mogli nabywać bilety wstępu na wydarzenia kulturalne w atrakcyjnych cenach.

Cieszy mnie, że zakupy grupowe nie służą jedynie do zniżek na oferty salonów piękności i barów sushi. Dostęp do wyższej kultury często jest ograniczony przez spore koszty, zwłaszcza gdy do czynienia mamy z popularniejszymi spektaklami. Teraz 50 tysięcy studentów łódzkiej uczelni oraz kilka tysięcy pracowników (jeden z największych pracodawców w regionie) ma dostęp do innowacyjnego projektu kulturalnego.

P.S.

Na Uniwersytecie Łódzkim rusza również ciekawy kurs Universitas Vini dla miłośników wina. Seminarium nie jest najtańsze ale kto by pomyślał, że Uniwersytet pozwoli stać się znawcą wina i to nie tylko tego z akademika.

Dołącz do dyskusji

Advertisement