Statystyki Google Analytics w czasie rzeczywistym – to jest to!

30.09.2011
Statystyki Google Analytics w czasie rzeczywistym – to jest to!

Statystyki Google Analytics w czasie rzeczywistym – to jest to!

Google Analytics jest podstawowym miernikiem ruchu na stronach internetowych – nie ma chyba liczącego się serwisu internetowego na świecie, który nie korzystałby ze skryptu Google’a. Za jego pomocą nie tylko monitoruje się odwiedzalność strony, ale również na podstawie statystyk, które można z niego wydobyć wyciąga się wnioski dotyczące tego, jak dane medium funkcjonuje. Jednak w obliczu zmieniających się realiów sposobów dystrybucji treści w sieci, Google Analytics tracił na swojej atrakcyjności, głównie z powodu tego, że nie pozwalał na analizę tego, co na stronie dzieje się w czasie rzeczywistym. Do dzisiaj, bo Google właśnie udostępnił wersję beta nowego narzędzia Real Time. Po kilku godzinach spędzonych z tym narzędziem jestem wprost zachwycony!

Nie oszukujmy się – każdemu właścicielowi serwisu internetowego zależy nie tylko na tym, co się w serwisie znajduje, ale również na dobrych statystykach. W dobie mediów społecznościowych, które są miejscem promocji dla takich serwisów jak nasz, informacja o skuteczności danego źródła jest na wagę złota. Dzięki usługom zewnętrznym, chociażby takim jak skracacz linków Bit.ly, właściciele stron mogą na żywo obserwować skuteczność dystrybuowanego przez siebie linka, bo świetny moduł statystyczny zlicza kliki z poszczególnych serwisów w ujęciu godzinowym. Są też oczywiście inne narzędzia monitorowania ruchu na żywo (szczerze mówiąc nie znam żadnego właściciela bloga, który nie miałby jakiegoś sprytnego pluginu pokazującego ruch na żywo – my też taki mamy…), ale wszystkie one są raczej uzupełnieniem analiz, które powinien dawać Google Analytics.

Google właśnie udostępnia światu nową opcję monitorowania statystyk w czasie rzeczywistym. Udało nam się załapać na pierwszą falę tego wdrożenia i od wczorajszego wieczoru możemy cieszyć się nowym narzędziem w Google Analytics. Po tych kilku godzinach spędzonych z ‘czasem rzeczywistym’ w GA jedno jest pewne – będzie to nasze podstawowe narzędzie analizy ruchu na Spider’s Web każdego dnia.

Co zrobić, żeby włączyć Google Analytics Real Time? Przede wszystkim włączyć nową wersję wyglądu Google Analytics, do której dostęp znajduje się w górnej części strony obok modułu logowania do usług Google’a. W zakładce Panele powinna się pojawić nowa zakładka ‘czas rzeczywisty’.

Co nowa usługa analityczna Google’a oferuje? Przede wszystkim obiecane informacje odnośnie ruchu na stronie na żywo. Widzimy liczbę aktywnych użytkowników aktualnie znajdujących się na naszej stronie, w podziale na nowych i powracających odwiedzających. Widzimy odsłony strony w ujęciu minutowym oraz sekundowym – wszystko uaktualnianie w sekundy na sekundę przyjemnymi animacjami.

Widzimy również najlepsze witryny odsyłające na nasz serwis z dokładną liczbą użytkowników, którzy przychodzą z danego źródła.

Widać najlepsze aktywne strony, czyli takie, na których generowany jest aktualnie ruch na naszej stronie.

Widzimy najpopularniejsze słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na stronę z wyszukiwarki Google’a.

W końcu widzimy również mapkę świata, na której zaznaczone są miejsca, w których znajdują się użytkownicy naszej witryny.

Niczego więcej do skutecznej analizy ruchu na żywo na naszej stronie nam nie potrzeba. Świetna robota Google – na pewno będziemy z tej nowości aktywnie korzystać.

Dołącz do dyskusji

Advertisement