Ruszył kolejny portal zakupów grupowych. Czy HotPrice.pl ma szansę na sukces?

23.09.2011
Ruszył kolejny portal zakupów grupowych. Czy HotPrice.pl ma szansę na sukces?

Ruszył kolejny portal zakupów grupowych. Czy HotPrice.pl ma szansę na sukces?

Czytając ostatni numer ProSeeda natknąłem się na wywiad z Michałem Samojlikiem. Prezes Autentiki, współtwórca między innymi takich serwisów jak JakElvis.pl, czy MyGuidie.com, zapowiedział, że już wkrótce uruchomi kolejny startup. Nie kazał nam długo czekać, bo właśnie wystartował portal zakupów grupowych, w którym Michał jest jednym ze współudziałowców. Co wyróżnia HotPrice.pl na tle dziesiątek innych serwisów zakupów grupowych w Polsce? Na pierwszy rzut oka bardzo niewiele. Co wyróżnia go na drugi rzut oka? Absolutnie nic. Po co w takim razie tworzyć kolejny, bodajże 81 już serwis oferujący grupową sprzedaż ofert po bardzo atrakcyjnych cenach?

Potrzeba trochę czasu zanim dokładnie zrozumiemy z jakim ustrojstwem mamy do czynienia przy okazji przeglądania HotPrice. Najlepiej od razu obejrzeć wideo:

Teraz już wszystko jasne. Zamiast wybierać pośród dziesiątek ofert, którymi nie jesteśmy zainteresowani, możemy za opłatą pobrać kupon. Za jego pomocą zrobimy zakupy takich towarów, które faktycznie nas interesują. Genialne!

W idei zakupów grupowych to zniżka generuje potrzebę zakupu, jednakże w przypadku Hotprice.pl (i szerzej – kuponów zniżkowych) konsument nabywa kupon na aktualnie potrzebny mu produkt (który i tak chciał kupić, ale dzięki kuponowi zniżkowemu zrobi to taniej).

Kupony zniżkowe i kupony wartościowe są popularne na całym świecie, a zwłaszcza w USA. Także polscy konsumenci przyzwyczajają się już do poszukiwania i korzystania z nich w momentach gdy planują zakup potrzebnych im produktów. Jesteśmy pewni, że ten trend będzie coraz silniejszy – mówi Ewa Kalicka, Prezes Zarządu Hotprice i dodaje: – W pewnym sensie odwracamy w Hotprice.pl do góry nogami bardzo popularną dziś ideę zakupów grupowych. Jest to jak najbardziej świadome i zamierzone działanie, bo zdajemy sobie sprawę z wielu bolączek, które dziś trapią „zwykłe” zakupy grupowe. Nasz serwis, służący dystrybucji kuponów zniżkowych, będzie omijać te problemy oferując użytkownikom jasne zasady i realne korzyści.

W momencie startu na Hotprice.pl można nabyć kupony na produkty m.in. marek: Regina Fashion, Livia Corsetti, Monella Fashion, Ironica, Smash, iRiver, Mirror Design, Velux, DRE, Invado, Porta, Bramy Wiśniowski, ACV, Royal Canin, Eukanuba, BMW, czy Peugeot. Jak zapowiadają twórcy platformy do końca 2011 r., konsumenci będą mogli wybierać spośród 2000 produktów i usług.

Czy portal ma szansę zdobyć rzeszę użytkowników? Dotychczas wszystko, za co zabierała się Autentika zamieniało się w złoto i mam nadzieję, że identycznie będzie w tym przypadku. Skąd ta nadzieja? Mocno wierzę, że alternatywne metody na zakupy grupowe mają olbrzymią szansę powodzenia. Mimo, że czasem nawet gigantom ten biznes nie wychodzi (Facebook i Grupa o2 zrezygnowały z prowadzenie usług zakupów grupowych) to rozwój rynku i popyt na tego rodzaju rozwiązania jest coraz większy, czego najlepszym dowodem są Czechy. Nasi południowi sąsiedzi korzystają już z blisko 200 portali zakupów grupowych, a trzeba pamiętać, że internautów jest tam zdecydowanie mniej niż w Polsce.

Dołącz do dyskusji

Advertisement