Kolejne przetasowanie na rynku Apple w Polsce! Koniec hegemonii iSource. AB S.A. autoryzowanym dystrybutorem Apple’a

20.09.2011
Kolejne przetasowanie na rynku Apple w Polsce! Koniec hegemonii iSource. AB S.A. autoryzowanym dystrybutorem Apple’a

Kolejne przetasowanie na rynku Apple w Polsce! Koniec hegemonii iSource. AB S.A. autoryzowanym dystrybutorem Apple’a

Niesamowite rzeczy się dzieją na polskim rynku dystrybucji sprzętu Apple’a. Wczoraj oficjalnie na rynek wszedł Apple Online Store, na co fani czekali od dawien dawna, a dziś nadeszła kolejna informacja, która po raz kolejny zmienia kształt polskiego rynku. AB S.A. – największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – został autoryzowanym dystrybutorem komputerów Mac, iPadów, odtwarzaczy iPod i akcesoriów produkcji Apple. Co to oznacza? Że dziś kończy się długa hegemonia firmy iSource jako wyłącznego dystrybutora Apple’a w Polsce.

Co jeszcze ten fakt oznacza? A to, że sprzęt Apple’a będzie teraz dostępny w znacznie większej liczbie miejsc niż dotychczas. AB to jeden z największych dystrybutorów sprzętu elektronicznego w Polsce, czyli dostęp do sprzętu Apple’a będą mieli od razu wszyscy jego partnerzy (resellerzy), a jest ich około 8 tys. Oczekujmy więc, że produkty Apple’a będą mogły docierać do klienta końcowego poprzez lokalne sklepy. W związku z tym, świadomość produktów Apple’a na pewno będzie rosła z dnia na dzień, gdyż konsumenci będą mieli szansę spojrzenia i dotknięcia sprzętu bez wycieczek do iSpotu, czy któregoś z elektro-hipermarketów, tj. Saturn czy Media Markt.

AB S.A. ma pełną trzy segmentową dystrybucję – z jednej strony są to mali, lokalni klienci, z drugiej hale w hipermarketach oraz duzi partnerzy sieciowi (Media Markt, Saturn, Tesco, Komputronik, Vobis i inni), a z trzeciej tzw. enterprise, czyli na przykład Asseco, czy Comarch. Dodatkowo AB S.A. zarządza własną siecią Alsen, która działa na zasadzie franczyzy i ma ok. 300 punktów w całej Polsce. Wszędzie tam wkrótce należy oczekiwać sprzętu Apple’a i to na najbardziej eksponowanych miejscach wystawowych, bo wiadomo, że marka premium, jaką niewątpliwie jest marka Apple działa jak magnes przyciągając klientów do sklepów.

Trzeba przyznać, że Apple nie próżnuje i w końcu zaczyna dostrzegać polski rynek. Motywacja do tego typu działań jest obojętna (my słyszymy, że to na podstawie nacisków Unii Europejskiej, a nie chęci i wiary samego Apple’a w rynek polski), fakty są bowiem niezaprzeczalne – do pełnej obecności Apple’a w Polsce brakuje tylko jeszcze własnego Apple Store’a oraz iTunes Music Store. Szczególnie debiut tego drugiego jest bardzo prawdopodobny jeszcze w tym roku.

Wejście takiego gracza jak AB S.A. na rynek dystrybucji sprzętu Apple powinno również skutkować walką cenową. Ciekawe jak teraz zachowają się iSource oraz resellerzy tacy jak Cortland.

Jedno jest pewne – Apple wchodzi pod polskie strzechy.

Oto komunikat AB S.A.:

Zarząd AB S.A. z siedzibą we Wrocławiu, zgodnie z §5 ust.1 pkt 3) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. nr 33 poz.259), informuje, że Emitent otrzymał podpisaną dwustronnie umowę dystrybucyjną z dnia 8 września 2011r. zawartą z Apple Sales International z siedzibą w Cork w Irlandii.

Podpisana umowa ustanawia Emitenta autoryzowanym dystrybutorem komputerów Mac, iPadów, odtwarzaczy iPod i akcesoriów produkcji Apple. Przedmiotem umowy jest sprzedaż przez Emitenta produktów Apple we własnym imieniu i na własny rachunek na terytorium Rzeczpospolitej. Emitenta obowiązują ceny wg aktualnego cennika pomniejszone o ewentualne rabaty oferowane przez Apple.

Umowa została zawarta na czas określony do dnia 31 marca 2014, z możliwością jej przedłużenia. Kryterium uznania umowy za znaczącą stanowi szacowana przez Emitenta łączna wartość świadczeń wynikających z umowy, określona dla całego okresu jej obowiązywania w odniesieniu do wartości przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Emitenta za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych.

PS. Warto zauważyć jedno – o iPhonie komunikat milczy…

Dołącz do dyskusji

Advertisement