Inwestycje Speed Up pod lupą Spider’s Web – jako pierwszy na pytania odpowiada Tomasz Rudnicki z Ortopedio.pl

16.09.2011
Inwestycje Speed Up pod lupą Spider’s Web – jako pierwszy na pytania odpowiada Tomasz Rudnicki z Ortopedio.pl

Inwestycje Speed Up pod lupą Spider’s Web – jako pierwszy na pytania odpowiada Tomasz Rudnicki z Ortopedio.pl

Kilka tygodni temu głośno było o odważnej inwestycji Speed Up Group w aż 6 startupów. O tym w jaki sposób doszło do inwestycji i jakie plany mają wszystkie z projektów, w które zainwestował fundusz rozmawiamy z ich twórcami. Przez najbliższe dni będziemy publikować wywiady z twórcami Ortopedio.pl, Fusion Sheep, RekomendMe, Lookmash, TimeSelf i Pastylka.pl.

Jako pierwszy w ogniu pytał stanął Tomasz Rudnicki z Ortopedio.pl.

Czym jest Ortopedio? W skrócie będzie to wysoko zaawansowany technologicznie sklep internetowy z produktami rehabilitacyjnymi i ortopedycznymi, wyposażony dodatkowo o moduł społecznościowy. Umożliwi on komunikację między ludźmi o podobnych schorzeniach i wymiany doświadczeń związanych z użytkowaniem danych produktów. Użytkownicy tej platformy i ich potrzeby mają dostarczyć informacje, które następnie będą wykorzystywane przy współpracy z producentami. Współpraca polegać będzie na dostosowywaniu produktów zgodnych z potrzebami klientów.

Brzmi ciekawie. A jak będzie w rzeczywistości? Biorąc pod uwagę niszę w jakiej zamierza działać Ortopedio szansa powodzenia tego projektu w Polsce jest dość duża. Dodatkowym czynnikiem, który może przeważyć szalę sukcesu jest fakt, że twórcy serwisu planują ekspansję zagraniczną. Mimo prawdopodobnego wysokiej bariery wejścia na rynki obcojęzyczne, duże koszty, nieznajomość rynku i praw nim rządzących możemy być świadkami globalnego sukcesu na miarę Codility.

Kilka słów o was, kim jesteście?

Jesteśmy młodymi przedsiębiorcami, dla których Ortopedio.pl nie jest pierwszym start-upem. Z powodzeniem prowadziliśmy już inne projekty. Dzięki zróżnicowanemu doświadczeniu zawodowemu doskonale się uzupełniamy przybliżając w ten sposób nasze pomysły do sukcesu. Mamy pomysł, który ma realne szanse na to by z powodzeniem radzić sobie na rynku, więc pozostaje tylko ciężka praca i przekonanie, że można to zrobić. Nie ma złych interesów – są tylko źle prowadzone.

Czym udało Wam się przekonać inwestora by w was zainwestował?

Myślę, że powinniśmy zapytać inwestora gdzie nastąpiło przełamanie (śmiech). Potrafiliśmy rozwiać każdą wątpliwość inwestora, a wynikało to z dobrego przygotowania projektu. Dodatkowo kluczem jest pokazanie wiary w pomysł. Jeśli inwestor widzi, że jest projekt, który faktycznie ma przełożenie na realia rynkowe, jest zespół, w którym znajdzie się i lider pchający lokomotywę do przodu, i manager, który potrafi sprawić, że lokomotywa będzie w najbardziej efektywny sposób zmierzała do celu – wówczas Inwestor nie ma wyjścia, musi wyłożyć kasę.

Jakie macie plany na kolejne miesiące, rok, 10 lat?

Każdy startup prędzej czy później dochodzi do momentu, w którym może zabraknąć środków finansowych. Pierwszy cel to maksymalnie szybko wystartować z projektem, dać ludziom produkt, oczywiście przy zachowaniu założeń z biznes planu i tak zoptymalizować działania by startup mógł osiągnąć próg rentowności. Da nam to pewien wentyl bezpieczeństwa i oddech by móc się rozwijać dalej. Ortopedio.pl nie będzie pierwszym sklepem z artykułami medycznymi, ale nie trzeba być pierwszym – ważne by być lepszym. Pierwsza odsłona serwisu już za miesiąc i myślę, że każdy zauważy czym różnimy się od konkurencji. W kolejnym kroku będziemy pracować nad rozwojem platformy do wymiany doświadczeń ludzi korzystających z podobnych produktów. Równocześnie będziemy przygotowywać się do stworzenia struktury, która pozwoli nam na ekspansję na rynki zagraniczne.

Jakie wyniki finansowe planujecie osiągnąć po roku działalności?

Pierwszy krok to przekroczenie progu rentowności. Dajemy sobie 6 miesięcy by to osiągnąć. A dalej chyba wszyscy mamy ten sam cel – maksymalizacja zysku. W pierwszym roku będziemy powiększać asortyment i wychodzić na rynki zagraniczne, gdzie polscy producenci artykułów medycznych mogą z powodzeniem być konkurencyjni. Uważamy, że w Polsce produkujemy bardzo dobrej jakości produkty, które możemy sprzedawać z przyzwoitą marżą na rynkach europejskich. Przy tej okazji zapraszamy do współpracy polskich producentów artykułów medycznych z zakresu rehabilitacji, ortopedii, profilaktyki zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci.

Kiedy Wasz projekt wystartuje?

Pierwsza odsłona serwisu nastąpi w pierwszym tygodniu października. Po kolejnym miesiącu startujemy z dopracowaną platformą wymiany informacji między użytkownikami o tych samych schorzeniach czy też używających podobnych produktów – co stanowi najważniejszą część serwisu.

Dołącz do dyskusji

Advertisement