Disco-Polo znów nad Wisłą

28.09.2011
Disco-Polo znów nad Wisłą

Disco-Polo znów nad Wisłą

Gdy zwolennicy nadgryzionego jabłka oraz osoby liczące na rozwój cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce oczekują iTunes Music Store, na rynku telewizyjnych kanałów muzycznych w Polsce następuje mała rewolucja na rzecz dość folklorystycznej muzyki. Jak się okazuje ma ona więcej fanów w naszym kraju, niż rodzimy i zagraniczny pop o dość dyskusyjnej jakości.

Cztery miesiące temu ruszył Polo TV i już stał się hitem. Od wtorku nadaje również jego konkurent TV. Disco, który co prawda nie będzie nadawał jedynie disco polo, ale muzykę jakże podobną. Gdy dodamy, że twarzą programu jest druga czy szesnasta żona pewnego celebryty o czerwonych włosach robi się ciekawie. Jednak dane wskazują, że popyt na tak towar jest bardzo duży, więc dlaczego nie korzystać i nie tworzyć takich kanałów?

Polo TV według danych Nielsen Audience Measurement dla Dziennika Gazeta Prawna zajmuje drugą pozycję jeśli chodzi o oglądalność kanałów muzycznych w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Kanał we wrześniu ogląda średnio 9559 widzów, to więcej niż 4Fun.TV, MTV Polska czy Eska.tv, liderem pozostaje dominująca Viva Polska z oglądalnością na poziomie 23260 widzów.

Sukces tym większy, iż dostępność kanału nie jest jeszcze duża – na razie tylko na platformach satelitarnych. Jednak stacja wygrała przetarg na obecność w pierwszym mulitplexie naziemnej telewizji cyfrowej i zapewne wkrótce dogada się z operatorami kablowymi.

Nic dziwnego, że podobną drogą zmierza grupa 4Fun media, która po popowym 4Fun.TV i rockowo/alternatywnym Rebel.TV uruchomiła w tym tygodniu kanał TV.Disco. Jak podaje serwis media2.pl w ramówce znajdą się nie tylko hity Disco Polo ale także, muzyka disco z lat 70-tych,80-tych i 90-tych. Będzie pasmo frywolnych teledysków pod nazwą „Lody na patyku” a flagowy program „Eurodance top 10” poprowadzi Marta Mandaryna Wiśniewska.

Uruchomienie TV.Disco przez spółkę 4Fun Media było stosunkowo tanie – jak na razie kosztowało ok. milion złotych pozyskany z emisji giełdowej. A jak widać po wynikach Polo TV zainteresowanie takimi treściami jak najbardziej istnieje.

Muzyka popularna i rozrywkowa trzyma się mocno. Poziom treści zarówno muzycznych jak i poza muzycznych na kanałach Viva, MTV czy właśnie 4Fun jaki jest każdy widzi. Są różne gusta i dobrze, że zwolennicy takich rytmów mają swoje kanały.

W Polsce jak do tej pory sukcesów nie odniółs żaden kanał oferujący muzykę rockową czy alternatywną. OTV zarządzany przez Jurka Owsiaka najpierw nie odniósł sukcesu pod skrzydłami ITI, następnie nie przetrwał nawet jako wieczorne pasmo na jednym z kanałów grupy Canal+Cyfrowy. Posiadacze nki i telewizorów 3D są za to raczeni co kilka dni powtórkami koncertów gwiazd rocka.

Na szczęście zwolennicy muzyki innej niż dominująca mają internet, płyty i koncerty na blu-ray. Więc nie jest źle jeśli chodzi o jakość. A w telewizji jak zawsze zostaje to co najlepiej się sprzedaje. Jak widać disco polo odnosi sukcesy nawet w grupie komercyjnej 16-49.

Dołącz do dyskusji

Advertisement