GoDealla spytała ludzi na ulicy czy wiedzą co to zakupy grupowe

30.08.2011
GoDealla spytała ludzi na ulicy czy wiedzą co to zakupy grupowe

GoDealla spytała ludzi na ulicy czy wiedzą co to zakupy grupowe

Bardzo ciekawą ankietę przeprowadzili specjaliści z GoDealla.pl – agregatora zakupów grupowych na ulicach Poznania w dniach 22 – 23 sierpnia, na grupie 101 osób w wieku 16 – 35 lat (58 kobiet, 43 mężczyzn). Zadano cztery pytania, które miały dać odpowiedź na to, jaką świadomość istnienia usług zakupów grupowych mają przeciętni konsumenci.


O co dokładnie pytano? Oto: Czy wiesz co to są zakupy grupowe? Z czym kojarzą Ci się zakupy grupowe? Jakie znasz serwisy zakupów grupowych? Czy kupiłeś coś za pośrednictwem zakupów grupowych?

Odpowiedzi jednoznacznie wskazują, że świadomość zakupów grupowych jest jeszcze niska. Na pierwsze pytanie tylko 46% odpowiedziało twierdząco, co stanowi mniej niż połowę ankietowanych. Warto podkreślić, że co druga kobieta wiedziała co to są zakupy grupowe, podczas gdy tylko 37% mężczyzn wskazało taką odpowiedź.

Z innych odpowiedzi na uwagę zasługuje fakt, że ponad połowa badanych pochwaliła się znajomością serwisu Groupon.pl (60%), przy czym Gruper.pl i Citeam.pl zdobyły tylko odpowiednio 16% i 15% wskazań. Co ciekawe, co czwarty pytany powiedział, że zna serwis Groupon.pl pomimo braku znajomości samych zakupów grupowych. Niestety najczęściej adres strony wywoływał negatywne reakcje i był często używany zamiennie ze słowem „spam”. Wielu ludzi narzekało na tonę niechcianych maili, co tłumaczy świadomość istnienia serwisu bez znajomości głównej tematyki.

Komentarz Spider’s Web: Patrząc na całościowe wyniki tego badania nasuwa się jedna refleksja: usługi zakupów grupowych ciągle mają sporo przestrzeni do zagospodarowania. Skoro mniej niż połowa osób zna ten rodzaj usług, to rynek z pewnością jest jeszcze daleki od nasycenia. Jest jednak mała obawa – agresywna polityka reklamowa może skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do usług zakupów grupowych. Skoro już dziś, spora część konsumentów jednoznacznie asocjuje mailingi z ofertami zakupów grupowych jako „spam”, to czas chyba pomyśleć o nowych formach dotarcia.

Poniżej wykresy z podziałem odpowiedzi na poszczególne pytania.

Dołącz do dyskusji

Advertisement