Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

29.07.2011
Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

Tak jak przewidywano, wyniki kwartalne Samsunga trzyma biznes mobilny koreańskiego giganta, bo sprzedaż paneli telewizyjnych i pamięci flash się kurczy. Rentowność komórkowego biznesu Samsunga podwoiła się w ciągu roku i dziś należy chyba nazywać tego gracza bardziej producentem telefonów, smartfonów i chipów aniżeli telewizorów. To zasługa głównie świetnej sprzedaży smartfonów, jednak po raz pierwszy od ponad dekady, gdy Samsung wchodził na rynek telefonów, koreańska firma nie zdecydowała się upublicznić danych o sprzedaży ilościowej. To dziwne i rodzi naturalne pytanie dlaczego?

Czyżby Samsung celował w pozycję lidera rynku smartfonów już po drugim kwartale i fakt, że chyba się do nie udało tak zdenerwował menedżerów z Korei, że zdecydowali się zachować tajemnicę? Od czego jednak mamy firmy analityczne. W momencie gdy Samsung tając sprzedaż komórek podawał swoje wyniki kwartalne, Strategy Analytics podał, że w drugim kwartale 2011 r. sprzedało się 19,2 mln smartfonów z logo koreańskiej firmy. To oznacza, że wbrew temu co niektórzy oczekiwali – Apple obronił swoją pozycję nr 1 na rynku ilościowej sprzedaży inteligentnych komórek po tym, jak w spektakularny sposób wyprzedził Nokię.

Aktualnie rynek smartfonów po drugim kwartale 2011 r. pod względem ilościowym wygląda tak:

1. Apple – 20,3 mln

2. Samsung – 19,2 mln

3. Nokia – 16,7 mln

4. RIM – 13,3 mln

5. HTC – 12,1 mln

6. LG – 5,4 mln

7. Sony Ericsson – 5,3 mln

8. Motorola – 4,4 mln

To jednak pierwszy i ostatni kwartał, w którym Apple jest nr 1 na rynku smartfonów w ujęciu ilościowym. Jeśli nie zdarzy się jakiś kataklizm rynkowy, Samsung zostanie liderem smartfonów w trzecim kwartale 2011 r. Jeśli bowiem spojrzeć na tempo wzrostu sprzedaży smartfonów Samsunga, to nie sposób nie złapać się za głowę – rok temu, w drugim kwartale 2010 r. Koreańczycy sprzedali jedynie 3,1 mln sztuk smartfonów, a po pierwszym kwartale 2011 r. już 12 mln. W drugim – jeśli przyjąć dane Strategy Analytics za obowiązujące – 19 mln. Jest więc niemal pewne, że przy tylu markach i modelach smartfonów w ofercie Samsunga i przy braku Nokii z Windows Phone 7 okres lipiec – wrzesień 2011 r. wyniesie Koreańczyków na pozycję nr 1. Ciekawe czy wtedy zdecydują się ponownie publikować liczbę sprzedaży komórek.

Kolejny krokiem będzie wyprzedzenie Nokii na pozycji największego sprzedawcy telefonów w ogóle (włączając to smartfony i tzw. dumbphone’y). Według Strategy Analytics, jeszcze w tym roku Samsung będzie miał ok 20% rynku komórek, przy 26% Nokii.

Nie ma co – Koreańczycy złapali byka za rogi i już mu nie odpuszczą, dopóki go nie ujeżdżą.

Dołącz do dyskusji

Advertisement