Przegrany na starcie – HP TouchPad

10.06.2011
Przegrany na starcie – HP TouchPad

Przegrany na starcie – HP TouchPad

Długo zapowiadany tablet HP TouchPad jest gotowy do sprzedaży. Oficjalną premierę przewidziano na 1 lipca 2011 roku. W pierwszej kolejności tablet pojawi się na rynku amerykańskim. Następnymi krajami, w których produkt ten będzie dostępny to: Wielka Brytania, Irlandia, Francja, Niemcy i Kanada. Nie wiadomo, kiedy TouchPad zawita do Polski.

HP TouchPad przez wielu postrzegany jest za najgroźniejszego rywala iPada. Sam HP celuje dokładnie w tę samą grupę odbiorców, co klienci tabletu Apple’a. Również pozycjonowanie cenowe TouchPada ma mocno konkurować z produktami firmy Jobsa. W dniu premiery dostępne będą dwa modele. Za model o pojemności 16 GB trzeba będzie zapłacić 499$ i 599$ za wersję 32 GB. To nie jedyne podobieństwa – podobnie jak iPad, HP TouchPad posiada matrycę o pojemności 9,7 cala. Wielodotykowy ekran o rozdzielczości 1024×768 px, przednią kamerę do konferencji wideo i przycisk Home dokładnie tak jak w oryginalnym iPadzie. To nie koniec podobieństw. TouchPad kryje w sobie dwurdzeniowy procesor o takim samym taktowaniu jak ten montowany w iPadzie.

Pomimo wszystkich podobieństw, to co odróżnia produkt HP od tabletu Apple’a to zainstalowany w nim system operacyjny. Sercem napędzającym najnowsze produkty HP jest webOS. System ten został odkupiony w zeszłym roku od podupadającej firmy Palm za ponad miliard dolarów. WebOS uważany jest przez wielu ekspertów za poważnego rywala iOS i Google Android. Podobnie jak iOS Apple, tak webOS cechuje się elegancją i prostotą obsługi.

Mimo ciekawego interfejsu, stabilności i obsługi wielu wątków, webOS do tej pory nie odniósł większego sukcesu. Doskonałym przykładem jest telefon Palm Pre, który jako pierwszy pracował pod kontrolą tego systemu. W czym więc tkwi problem? Dlaczego Palm Pre, pomimo dobrych podzespołów, głośnej kampanii reklamowej i konkurencyjnej ceny nie odniósł sukcesu? Dlaczego ten sam los spotka TouchPada, który ma poważnie konkurować z iPadem?

Problemem z jakim musi zmierzyć się HP jest baza oprogramowania dostępna na telefony i tablety z WebOS. W dzisiejszych czasach oprócz szybkich podzespołów liczy się także liczba aplikacji gotowych do pobrania prosto na nasze urządzenia. Źródłem sukcesu popularności iPada i telefonów z Androidem jest obszerny katalog gier i aplikacji na te urządzenia. Bez odpowiedniego planu przyciągnięcia programistów na swoją platformę HP ma nikłe szansę na odniesienie sukcesu.

Mimo doskonałych parametrów, konkurencyjnej ceny TouchPad przegrywa już na przedbiegu. Tablet HP bez dodatkowych aplikacji nie będzie atrakcyjnym produktem w oczach klientów. Ten sam klient mając do wyboru iPada i HP TouchPad wybierze bez zastanowienia produkt Apple’a. W jaki sposób HP chce przekonać potencjalnych klientów do zakupu swojego urządzenia? Porównując HP TouchPad do iPada, szalę wyboru przeważa liczba aplikacji dostępnych w Apple App Store. Wielu klientów w momencie oficjalnej premiery tabletu HP zada sobie pytanie: dlaczego mam kupować wybrakowany produkt, skoro za tą samą cenę mogę mieć iPada?

Dołącz do dyskusji

Advertisement