REKLAMA

Skąd Netia wzięła swój nowy logotyp? My wiemy…

22.04.2011 08.05
Skąd Netia wzięła swój nowy logotyp? My wiemy…
REKLAMA
REKLAMA

Może ci się podobać lub nie, ale gdy patrzysz na nowy logotyp Netii myślisz sobie – bardzo innowacyjny, nietypowy, niespotykany, twórczy. Mimo wszystko doceniasz kreatywność polskiego marketingu, szczególnie kiedy czytasz, że na nowy logotyp „składają się proste, ale jednocześnie bardzo pomysłowe w swojej formie kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki – lub inaczej ‚geny’ – internetu”. Jakby tu jednak powiedzieć…, tam, skąd logo zostało zaczerpnięte, kolorowe kropki bynajmniej nie symbolizowały cząsteczek – lub inaczej ‚genów’ – internetu.

Napisał do mnie znajomy z USA: „Hej, widziałem, że pisałeś na blogu o rebrandingu Netii. To spójrz proszę na ten profil na Facebooku”. I przesłał mi linka do „The FARM Project„. Patrzę i rzeczywiście widzę coś bardzo podobnego do nowego logotypu Netii. Kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. Co jest do cholery? – myślę sobie.

Szukam informacji o The FARM Project na profilu Facebooka. Podpięta strona internetowa thefarmprojects.org już nie działa. Ostatnia aktywność na profilu prawie rok temu – 14 sierpnia 2010 r. Sprawdzam datę dodania zdjęcia profilowego, które na wskroś przypomina dzieło Netii – 7 kwietnia 2009 r. Co to jest ta Farma? – pytam sam siebie. I do końca nie wiem. ‚The FARM jest miejscem rozwoju, inspiracji, kreacji, nauki, rozwoju i eksploracji. To arena do treningu i bycia globalnie konkurencyjnym na każdym polu kreacji. To pełne energii laboratorium i miejsce do dzielenia się pomysłami, talentem i umiejętnościami’ – czytam i dalej nie wiem. Chyba coś na wzór serwisu społecznego.

Szukam dalej w zakładce info. Obok podobnie enigmatycznych opisów widzę informacje, że chodzi o… Filipiny. Na wallu The FARM Project nie dużo się działo, ale jest jeden interesujący link – do serwisu Behance. To taka platforma do prezentacji i promocji kreatywnych pomysłów dla agencji i freelancerów. Aha – tam się wystawiali – myślę. Wchodzę i widzę tą samą grafikę – kolorowe kropki zamknięte w nie do końca uformowanym okręgu. To chyba było ich logo – rodzi mi się w głowie myśl.

Nową identyfikację wizualną operatora przygotowała agencja White Cat Studio. Poprzedziły to m.in. badania semiotyczne – czytam w informacji prasowej Netii.

Zaraz, zaraz – co to były te badania semiotyczne?

AKTUALIZACJA: więcej zdjęć tutaj: http://www.behance.net/gallery/The-FARM/379246

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA