Samsung i Sony Ericsson na MWC – na razie solidnie i bez zaskoczeń.

14.02.2011
Samsung i Sony Ericsson na MWC – na razie solidnie i bez zaskoczeń.

Samsung i Sony Ericsson na MWC – na razie solidnie i bez zaskoczeń.

Przed targami Mobile World Congress odbyły się konferencje Samsunga i Sony Ericssona. Zaprezentowano oczywiście nowe urządzenia. Obaj producenci trzymają się wyznaczonych już wcześniej lini i kontynuują wojnę zbrojeń w urządzeniach mobilnych.

Samsung przedstawił następcę Galaxy S – Galaxy S2 z Androidem 2.3. Niesamowicie cienki (8,49 mm), lekki (116 gramów), z dużym 4.3 calowym ekranem Super AMOLED Plus, HSPA+ i WiFi Direct, wzmocniony dwurdzeniowy procesor, 1 GB RAMu, czip NFC… Bardzo mocna specyfikacja techniczna i poprawione wszystko, co tylko dało się poprawić.

Oprócz S2 Samsung zapowiedział też Galaxy Taba 10.1, czyli większy od Galaxy Taba tablet z Honeycombem. 10.1 posiadać będzie procesor NVIDIA Tegra 2, HSPA+,ekran o przekątnej 10.1 cala, nagrywanie i odtwarzanie FullHD, aparat 8 Megapikseli. Tym samym Samsung przyznaje, że siedmiocalowy Galaxy Tab i jego ewentualny następca nie wpisuje sie w obecną “wojnę tabletową”. iPad, Motorola Xoom, Lg G-Slate i większość najbardziej oczekiwanych tabletów to wersje dziesięcocalowe. Samsung zauważył to i szybko nadrabia by nie wypaść z czołówki i nie zmarnować już wcześniej przygotowanego Galaxy Tabem gruntu.

Samsung dostarczył 5 milionów urządzeń z badą, która długoterminowo ma stać się dużą częścią portfolio. W sprawie Windows Phone 7 jednak brak konkretnego komantarza – “musimy poczekać i zobaczyć, jak WP7 jest odbierany na rynku”. Lakonicznie, w końcu kilka dni wcześniej Microsoft ogłosił współpracę z liderem sprzedaży telefonów, Nokią. A Samsung od dłuższego czasu ma ochotę z drugiej pozycji przeskoczyć na pierwszą i zostać największym dostawcą telefonów i smartfonów na świecie.

Podczas gdy Samsung skupił się najbardziej na jednym, flagowym modelu smartfonu Sony Ericsson pokazał ich kilka. Wszystkie z serii Xperia utrzymane w charakterystycznej stylistyce tej linii. SE chce być liderem w dostarczaniu mobilnej rozrywki – stąd w każdym modelu najnowszy Android 2.3 Gingerbread. Xperia Neo z bardzo zbliżoną specyfikacją do zaprezentowanego na CESie Arca, Xperia Pro z klawiaturą QWERTY i w końcu najbardziej oczekiwana Xperia Play.

Pierwszy smartfon przenaczony stworzony z myślą o grach i certyfikowany znakiem PlayStation. Sprzedaż rozpocznie się w marcu i już na starcie do wyboru będzie 50 tytułów. Klasyki już z PSOne, multiplayer, PlayStation Store. Wszystko, czego można było się spodziewać. Nic ponad to.

Obaj producenci pokazali co mają najlepsze i czym chcą podbijać rynek. Samsung sprzedał ponad 10 milionów egzemplarzy pierwszego Galaxy S. S2 jest naturalną kontynuacją zwłaszcza w obliczu postępu technologii. Galaxy Tab 10.1 z systemem przeznaczonym dla tabletów też nie dziwi. Około 2 milionów (?) sprzedanych Galaxy Tabów i mocna kampania reklamowa sprawiły, że marka jest już dosyć rozpoznawalna, co stawia Samsunga na lepszej pozycji niż na przykład LG.

Z drugiej strony Sony Ericsson, którego sprzedaż wciąż spada i w zeszłym roku nie pomogły premiery Xperii Mini itp. Kolejne Xperie z niezbyt gośnymi technologiami (Bravia Engine) nie pomogą. Nadzieją na pewno jest Xperia Play, która ma szanse podbić rynek graczy. Tylko, że szansa a murowany sukces nie znaczą tego samego.

Obie konferencje udowadniają , że ciężko zejść z raz obranego kursu.

Dołącz do dyskusji