Monitoring mediów z Platformą IMM (WIDEO)

18.10.2010
Monitoring mediów z Platformą IMM (WIDEO)

Monitoring mediów z Platformą IMM (WIDEO)

Monitoring mediów to jedno z podstawowych narzędzi pracy ludzi zajmujących się zawodowo marketingiem, public relations, czy dziennikarstwem lub polityką. Dużo by pisać o konieczności stałego badania tego, w jaki sposób nasza firma, marka, nazwisko czy koncept, który rozwijamy, przedstawiane są w mediach. Czasy, kiedy nożyczkami wycinało się wycinki prasowe wklejając je później do zeszytu, już dawno minęły. Dziś, między innymi dzięki pionierowi profesjonalnego monitoringu mediów w Polsce – Instytutowi Monitorowania Mediów do dyspozycji mamy zaawansowane narzędzia informatyczne do stałego kontrolowania wizerunku w mediach.

Z Instytutem Monitorowania Mediów (IMM) związany jestem od początku 2001 r., najpierw jako pracownik firmy, a następnie jako klient i współpracownik. Współpraca trwa do dziś, więc tym większą mam więc satysfakcję, że mogę na Spider’s Web zaprezentować narzędzie rozwijane przez IMM – Platformę Informacyjną, która w moim odczuciu stanowi nie tylko o sile samego konceptu monitorowania mediów, ale również potwierdza jakość polskiej myśli informatycznej. Obserwując rozwój Platformy od jej pierwszej wersji, nie waham się nazwać ją jednym z najlepszych polskich informatycznych produktów eksportowych. 10 października IMM udostępnił swoim klientom najnowszą wersję Platformy Informacyjnej. Nadarza się więc świetny kontekst, aby o niej mówić.

Co to w ogóle jest monitoring mediów i platforma do zarządzania nim? Monitoring mediów to stała obserwacja mediów (prasa, TV, radio, internet, media społecznościowe) pod kątem zdefiniowanych wcześniej haseł. Hasłami mogą być nazwa marki, firmy, nazwisko, cały rynek lub stosownie zdefiniowane zagadnienie. W momencie pojawienia się istotnej informacji w obserwowanych przez nas mediach, dany wycinek pojawia się na Platformie Informacyjnej IMM. Ta Platforma to komercyjna aplikacja w sieci służąca do bieżącej kontroli, w zasadzie w czasie rzeczywistym, tego, co media piszą na dany temat, jak i zarządzaniem wiedzą płynącą z analizy bieżącego monitoringu.

Platforma zawsze była narzędziem wyprzedzającym swoje czasy – wtedy, kiedy świat nie słyszał jeszcze o koncepcie tzw. “internetowej chmury” (cloud computing) – za pośrednictwem aplikacji typu web, IMM udostępniał swoim klientom możliwość kontroli tego, co pojawia się w mediach z poziomu każdego urządzenia komputerowego, które obsługiwało przeglądarkę internetową, z pełnym dostępem do zamówionych przez siebie treści. Dziś w swojej najnowszej odsłonie, Platforma jest czymś więcej niż tylko aplikacją webową – jest kombajnem medialnym, za którego pomocą skutecznie i szybko można zarządzać wizerunkiem firmy, produktu, osoby, czy zjawiska w mediach.

Zresztą spójrzmy:

Platforma to nie tylko narzędzie do bieżącego monitoringu mediów; to również zaawansowane narzędzie do analiz medialnych – badania wizerunku na podstawie analizy przekazów mediowych. Jeśli zbudujemy odpowiednią historię prowadzonego monitoringu, za pomocą Platformy będziemy mogli przeprowadzić zaawansowane analizy tego, w jaki sposób nasza marka postrzegana jest w sieci. Mamy do dyspozycji nie tylko badanie czysto ilościowe, w sensie liczby materiałów mediowych w określonym czasie, ale również badania jakościowe, z analizą wydźwięku materiałów mediowych, czy tego kto o nas pisze najczęściej.

Spójrzmy:

Z własnego doświadczenia muszę powiedzieć, że moja praca byłaby dużo trudniejsza, gdybym nie korzystał z narzędzia analitycznego IMM. W najnowszej wersji, w której wprowadzono szereg usprawnień związanych głównie z szybkością działania, jak i interfejsem użytkownika, Platforma jest tym, co na karcie mojej przeglądarki włączam wcześniej niż? Facebooka. Nie jestem zapewne w tym względzie osamotniony.

Dołącz do dyskusji

Advertisement