Doskonała reklama porównawcza Kindle’a. Przeciwko iPadowi

13.09.2010
Doskonała reklama porównawcza Kindle’a. Przeciwko iPadowi

Doskonała reklama porównawcza Kindle’a. Przeciwko iPadowi

Wszyscy zachwycają się dziś średnią w moim odczuciu viralową reklamą jednej z aplikacji newsowej iPada, a tymczasem prawdziwy majstersztyk przygotowała firma Amazon z reklamą najnowszej wersji czytnika Kindle. To bardzo sprytna reklama porównawcza z iPadem, którego marka w spocie nie pada. Zresztą obejrzyjcie sami.

W moim odczuciu genialny spot, oparty na porównaniu właściwości funkcyjnych z lekką dozą “emfatyczności”. Spójrzcie bowiem kto trzyma iPada (pokazanego jako czarny tablet), a kto Kindle’a. Spójrzcie na fryzurę mężczyzny, jego prawie homoseksualny wyraz twarzy (to żadna obraza) i porównajcie z baaaardzo heteroseksualną panią trzymającą Kindle’a. Zwróćcie uwagę na zakłopotanie mężczyzny w ujęciu naturalnego fajtłapstwa i porównajcie z bardzo pewną siebie, z natury dominującą kobietą.

Ten spot aż emanuje podprogowym przekazem. Co w kontekście Apple’a może zadziwiać to to, że to Apple słynął do tej pory z doskonałych reklam porównawczych opartych na emocjach (wide świetny cykl Get A Mac).

Co również bardzo ciekawe, Amazon do tej pory dystansował się od konkurencji z iPadem.

przemekspider

Dołącz do dyskusji