REKLAMA

AdMob: AppStore to dojna krowa dla Apple

28.08.2009 08.37
AdMob: AppStore to dojna krowa dla Apple
REKLAMA
REKLAMA

Swego czasu w polskiej (i nie tylko) blogosferze rozgorzała dyskusja na temat opłacalności biznesu AppStore dla Apple. Powoływano się na wykresy BusinessWeeka, które pokazywały, że pomimo „hype’u” marketingowego AppStore nie jest wielkim rynkiem. Najnowszy raport AdMob pokazuje, że AppStore to dojna krowa zarówno dla deweloperów, jak i operatora sklepu AppStore, czyli Apple.

Według tego raportu, rynek AppStore już dziś warty jest 2,4 miliarda dolarów rocznie, a perspektywy rozwoju są niezwykle pozytywne. Miesięcznie w AppStore użytkownicy iPhone’a i iPoda toucha kupują aplikacje za 200 milionów dolarów. Łatwo policzyć, że inkasując 30% z przychodów ze sprzedaży aplikacji w AppStore Apple zarabia 60 milionów dolarów miesięcznie, czyli 720 milionów rocznie.

AdMob podaje również bardzo ciekawe wyniki analizy zwyczajów zakupowych klientów AppStore. Okazuje się, że użytkownicy iPhone’a pobierają średnio 10 nowych aplikacji miesięcznie, a użytkownicy iPoda touch o 8 więcej, bo aż 18. Prawie 50% użytkowników iPhone’a oraz 40% posiadaczy iPoda touch kupuje co najmniej jedną płatną aplikację miesięcznie. Średnio wydają 5 dolarów miesięcznie na pięć płatnych aplikacji. Według AdMob, 50% użytkowników iPhone’a i iPoda toucha korzystają z aplikacji pobranych z AppStore ponad 30 minut dziennie. 25% posiadaczy iPhone’a poświęca na to aż 2 godziny dziennie.

AdMob badało ponad tysięczną grupę użytkowników iPhone’a i iPoda touch przez miesiąc.


Więcej o raporcie AdMob w serwisie Gigaom.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA