55,7 milionów i 74 minuty

02.07.2009
55,7 milionów i 74 minuty

55,7 milionów i 74 minuty

Zadziwiające wyniki przyniósł raport firmy Nielsen Online na temat odwiedzalności stron internetowych poszczególnych firm technologicznych w maju. To, że zdecydowanie wygrało Apple z 55,7 milionami unikalnych użytkowników może nie dziwić, ale fakt, że spędzali na stronie Apple.com średnio? 74 minuty wydaje się wręcz nieprawdopodobne.

Trudno podważać dane prezentowane przez największego gracza na rynku wszelakich podsumowań statystycznych, ale godzina i czternaście minut średnio na 55,7 milionów użytkowników to rzeczywiście coś niebywałego. Jeśli dobrze liczę (mam problemy z wielkimi liczbami), oznacza to, że w maju spędzono na stronach Apple prawie 4,2 miliarda minut.

Standardem w sieci jest odzwiedzalność danej strony internetowej na poziomie kilkudziesięciu sekund (do minuty). Jeśli jakiejś stronie, nawet portalowi, uda się przytrzymać użytkownika na kilka minut można mówić o sporym sukcesie. Średnio 74 minuty przebywania na stronie Apple.com w maju jest jednak czymś nieosiągalnym w normalnych warunkach, szczególnie dla stron korporacyjnych, które z natury rzeczy są rzadziej odwiedzane niż serwisy i portale internetowe (nie mówiąc już o blogach).

Zapewne wpływ na tak gigantyczny czas przebywania na stronach Apple miał fakt sporej antycypacji przed debiutem iPhone’a 3GS. Należy również pamiętać, że bardzo popularne jest kupowanie sprzętu Apple właśnie przez stronę internetową producenta Maka i osoby wybierające i konfigurujące swoje produkty zazwyczaj spędzają na tym chwilkę. Mimo to 74 minuty wydaje się być czymś niesamowitym. Czyżby użytkownicy Internetu odwiedzający Apple.com wszyscy oglądali rozliczne prezentacje i tutoriale video podwieszone w serwisie?

Tak, czy owak Apple.com odwiedzane było dwukrotnie częściej niż drugie w zestawieniu Nielsena HP.com z 21,3 milionami unikalnych użytkowników oraz ponad trzykrotnie częściej niż trzeci w rankingu Dell (16,8 miliona).

Nielsen Online jest oddziałem największej firmy analitycznej świata Nielsen. Nielsen Online bada media od lat 30 ubiegłego wieku, kiedy zaczęto analizować słuchalność stacji radiowych. Od 1950 Nielsen Online monitoruje udziały na rynku telewizyjnym.

Tagi: , , ,

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement