Wyborcza na 300 tysiącach iPhone'ów w Polsce
„Gazeta Wyborcza” jako pierwsze medium w Polsce przygotowała dedykowaną aplikację na iPhone’a z treściami swojego portalu www.wyborcza.pl.
Jak podaje dzisiejsze papierowe wydanie „Gazety”: „To świetna wiadomość dla 300 tys. użytkowników iPhone’ów w Polsce i milionów na świecie. „Gazeta” dołącza do takich tuzów, jak „New York Times”, „Wall Street Journal”, BBC, agencje Bloomberg czy Associated Press”.
Informacja iście sensacyjna i to podana w dość zawoalowany sposób. Gazeta nie podaje skąd posiada wyliczenia, że w Polsce już 300 tys. iPhone’ów zostało sprzedanych. Dotychczasowe kalkulacje podane kilka miesięcy temu przez „Gazetę Prawną” oraz „Rzeczpospolitą” mówiły o 100 – 120 tysiącach. Jeśli dane „Gazety Wyborczej” są prawdziwe, należy odnotować spektakularny skok sprzedaży iPhone’ów w Polsce w ostatnich miesiącach.
Aby czytać Wyborczą na iPhone należy pobrać darmową aplikację z AppStore. Programik nie powala zaawansowaniem dostępnych opcji. Przy artykułach nie ma zdjęć, chociaż samo menu jest przejrzyste i intuicyjne. Trzeba jednak przyznać, że Agora nie poszła na łatwiznę kopiując interfejs znany z aplikacji Zachodnich mediów lecz przygotowała własny unikalny wygląd. Miejmy nadzieję, że wraz z pojawianiem się aktualizacji „Wyborcza” na iPhone zyska trochę więcej funkcjonalności.