Orange Mobile Marketing Forum na żywo w Warszawie

Spiders Web 15.12.2008
Orange Mobile Marketing Forum na żywo w Warszawie

Orange Mobile Marketing Forum na żywo w Warszawie

Dzisiaj w Warszawie w siedzibie TP na Twardej 18 odbywa sie Orange Mobile Marketing Forum. Ten wpis bedzie sie aktualizowal na zywo.

Na poczatku Pan Krzysztof Sieczkowski opowiadal o targetowaniu reklam w telefonach tak by uzytkownik nie czul ze dostaje spam ale informacje, ktore go interesuja.
Nastepnie Pawel Babut opowiadal o Fotokodach, ktore pojawiaja sie chyba na wszystkich ostatnio organizowanych konferencjach. Osoby, ktore bywaja na polskich konferencjach dotyczacych uslug mobilnych przezyli dejavu.

Przedstawiciel firmy 3BEE opowiadal jak wykorzystac fotokod jako mKupon. Troche dziwnie wykorzystali fotokody bo po wyslaniu przez klienta SMSa na zdefiniowany numer otrzymuje on MMSa z fotokodem, ktory trzeba odczytac innym telefonem ;-).

Ciekawa byla prezentacja HITLabNZ ktora to pokazala fotokody na ktore nakladaly sie obiekty 3D. Ciekawie moznaby to wykorzystac w grach interaktywnych miedzy uzytkownikami.


prezentacja HITLabNZ

Orange zdradzil ze ma juz aplikacje dla iPhone do fotokodow ale na razie po francusku (tlumacza juz na jezyk polski).

Pan Borys Wróbel z mobijoy chwalil sie ze byli pierwsza firma w Polsce zajmujaca sie marketingiem mobilnym i robia to od 5 lat. Opowiada o lojalnosci klientow (detalisci i hurtownicy) i systemie m-kuponow dla Imperial Tobacco Polska.
M-kupon jest zarejestrowanym znakiem agencji mobijoy.
Mobijoy mysli o aplikacji Java ktora nazywaja widgetem. Aplikacja sluzylaby jako karta lojalnosciowa do programu utrzymaniowego ale rowniez moglby miec komunikator dla uzytkownikow programu (“Komunikator jak GG”).

Przedstawiciel EL2 uwaza ze Oni byli pierwsi w marketingu mobilnym w Polsce (od 7 lat). Pokazuje aplikacje Java dla Winiary z przepisami kulinarnymi. Czesc prezentacji jest po angielsku ze wzgledu na goscia zaproszonego przez EL2 ktory opowiada o marketingu dla kanalow telewizyjnych.

fragment gry Milionerzy (EL2) w ktora mozna bylo zagrac na zywo

Michał Tober z WP opowiada o narzedziach mobilnych w Wirualnej Polsce. WPmobi ma dostarczac uslugi WP do klientow koncowych i reklamodawcow. Nie opowiedzial jednak w jaki sposob chca to osiagnac. WP Mobi to na razie inwestycja w przyszlosc. mini.wp.pl to minimalistyczna wersja portalu WP. Skupiaja sie glownie na tresci i staraja sie przenosic jak najwiecej informacji z Internetu. Chca kazdy serwis ktory wdrazaja uruchamiac rowniez w wersji lajt (nocoty.pl, niewiarygodne.pl). W listopadzie zwiekszyli prawie dwukrotnie ilosc userow i odslon w stosunku do pazdziernika. WP od dzisiaj oferuje uzytkownikom poczty notyfikacje o nowej wiadomosci przez SMS (dla wszystkich sieci). Bezplatne jest 10 notyfikacji miesiecznie.
Doladowator.pl to serwis w ktorym userzy wszystkich sieci moga za otrzymywanie reklam dostawac doladowanie konta. Za 10 odpowiedzi na pytania user dostaje 5pln (10pln w Play i Sami Swoi, oraz 25pln w WPmobi). Robia Blyka i 36.6 ale dla wszystkich. Na te 5pln sklada sie zazwyczaj 10 reklamodawcow.

Dla przedstawiciela internetQ technologia moze byc bariera dla uzytkownikow. Prosta mechanika, innowacyjnosc i ekskluzywnosc to klucze do sukcesu marketingu mobilnego. Spolecznosci internetowe to ponad 500mln ludzi. W przyszlym roku dojdzie do 40% userow internetu (800mln ludzi). Caly social networking przenosi sie do swiata mobilnego. Akazoo to serwis oplacany przez subskrypcje SMS premium z wlasna waluta (tokenami). Polski support i moderacja serwisu spowoduje ze uzytkownicy maja sie czuc jak u siebie.

Firefly (jeden ze sponsorow eventu) glownie opowiada o narzedziach interaktywnych. Internet 1.0 to przeszlosc. Swiat sie zmienil i mamy juz swiat 2.0 (internet 2.0). Internet otwiera ludzi na swiat i oddzialywanie na innych. Marketing 2.0 to marketing interaktywny i zintegrowany. Nie ma sensu brac wszystkich mediow i pchac tam ten sam komunikat do uzytkownika. Wazna jest integracja marki i konsumenta.

Po przerwie zaczal mowic Jakub Lipiński z Polidea i opowiada dlaczego warto uzywac aplikcji na platformie Symbian, Android czy iPhone w marketingu mobilnym. Aplikacja ma dostep do kontekstu (kalendarz, lista kontaktow, o ktorej wstaje itp.).
3P wg. Jonathana MacDonalda czyli pozwolenie, prywatnosc, preferencje.
AppStore ulatwia instalacje (nie trzeba kilka razy potwierdzac podczas instalacji). Apple zwiekszyl sprzedaz iPhonow o 523% w stosunku do roku poprzedniego (ten sam kwartal). Ekran startowy telefonu moze byc billboardem (firma Mobile Posse) dal 10-20% CTR. Reklame moze pokazac w odniesieniu do eventow (rozmowa, budzik czy SMS). Ziibii jest ciekawa aplikacja ktora do tresci dokleja materialy reklamowe.
Reklamy w grach sa ciekawa forma reklamy. Szczegolnie jesli nie jest to tylko strona startowa gry ale odpowiedni product placement. Z sali padl tekst Pani z Microsoftu ze na Windows Mobile jest ponad 20tys. aplikacji (vs. 10tys. iPhone) i ze iPhone nie jest telefonem dla biznesu bo brakuje mu “wielu potrzebnych funkcji” ale Pani nie byla w stanie wymienic chociaz jednego brakujacego rozwiazania dla biznesu.

YUUX czyli prezentacja o AI dla rozwiazan mobilnych. Prezentacja wyglada jak typowa reklama oferty firmy. Mam wrazenie ze dzisiejsza konferencje sponsoruje Apple;-) wystepuja na wszystkich prezentacjach.


prezentacja firmy YUUX

Artur Witan z Avantis opowiada o Seacie Ibiza ktorego kampanie mobilna prowadzili. Marketing mobilny czyli Seatem Ibiza w 3 dni objechali 3 miasta (roadshow). Aplikacje (mFolder) w 3 dni byla sciagnieta 1600 razy co jest bardzo dobrym wynikiem. Branding w grze dla Seata jest dobrze zrownowazona. Gracz gra Seatem i widzi logo w wielu miejscach gry. Parametry techniczne samochodu zostaly dobrze przedstawione przy prezentacji samochodu w grze.

Ciekawy temat Orange o funduszach unijnych na marketing mobilny. Duzo informacji o konkretnych funduszach na badania, rozwoj i szkolenia. Wiekszosc konkursow na fundusze unijne juz sie skonczylo ale w q1 2009 beda kolejne. Sporo pieniedzy do wyciagniecia z UE.

Firma Cron robi aplikacje MRPro do badan marketingowych dla marketerow. Prezentacja niestety typowo reklamowa tak jak firmy YUUX.

Nie rozumiem dlaczego JavaTech wystawia na konferencje zawsze ta sama osobe, ktora nie potrafi odpowiedziec na podstawowe pytania publicznosci na temat bluAir.

Na zakonczenie konferencji byla prezentacja przedstawiciela pocket.tv ktory opowiadal o kliencie mobilnym i markach z ktorymi klient sie spotyka.

Dołącz do dyskusji