O Spider’s Web

11.03.2008
O Spider’s Web

O Spider’s Web

Spider’s Web to blog o tematyce Apple. Skupia się na biznesowym, marketingowym oraz społecznym wymiarze istnienia firmy Apple i jej produktów.

O Apple zacząłem pisać jako redaktor portalu MyApple pod nickiem przemekspider, gdzie rozwijałem dział newsowy oraz publicystyczny od drugiej połowy 2007 roku. Po odejściu z MyApple w sierpniu 2008 roku skupiłem się na rozwoju własnego bloga, który założyłem kilka miesięcy wcześniej. Mówię o sobie “opóźniony switcher”, gdyż chociaż komputerami Apple zafascynowany byłem od dawna, pierwszego Maka sprawiłem sobie dopiero w 2007 roku. Była to decyzja przemyślana i w pełni przygotowana.

Spider’s Web nie jest blogiem poświęconym newsom ze świata Apple i jej produktów, choć nie uciekam od komentowania aktualnych wydarzeń ze świata iPhone’a, iPoda, Maka, czy iTunes. Skupiam się bardziej na analizie biznesowego, marketingowego i społecznego wymiaru Apple i jej produktów. Firma Apple i jej prezes Steve Jobs mają naturalny dar tworzenia produktów technologicznych, które stają się elementem kultury masowej i wyznaczają standardy współczesnego dizajnu. Dlatego stanowią tak wdzięczny temat do opisywania. Z nieskrywaną fascynacją raportuję i analizuję rosnącą popularność iPhone’a, którego nazywam najważniejszym produktem konsumenckiej technologii XXI wieku. Od połowy 2007 roku obserwujemy budzący się kult wobec wielowymiarowego gadżetu mobilnego Apple, który na wskroś przypomina powstanie kultu wokół małej przenośnej szafy grającej nazwanej pieszczotliwie iPod na początku nowego stulecia.

Na Spider’s Web czytelnik znajdzie moje autorskie komentarze na temat aktualnych wydarzeń ze świata Apple w ujęciu biznesowym. Skupiam się na analizie rozwoju nowych produktów, wydarzeń korporacyjnych w Apple oraz raportów na temat zmieniających się danych rynkowych. Ujmuję to w ramy analitycznych postów, które mogą stanowić wytyczne dla inwestorów zainteresowanych tematyką Apple i nowych technologii.

Analizuję także marketingowy wymiar promocji firmy Apple i jej produktów, który jest równie interesujący co wymiar biznesowy. Apple nie tylko stosuje innowacyjne, kontrowersyjne i niezwykle odważne działania marketingowe (vide reklamy z serii Get a Mac), ale również doskonale podsyca i pielęgnuje niezwykle pozytywny marketing szeptany wokół własnych marek.

Na Spider’s Web czytelnik znajdzie również teksty podsumowujące społeczny wymiar działalności firmy Apple. Niezwykle postępowy charakter produktów Apple, wraz z pozycjonowaniem w segmencie premium składają się na niespotykany na skalę światową fenomen, dzięki któremu kolejne pozycje z portfolio firmy zmieniają sposób, w jaki używa się elektroniki użytkowej w naszych czasach.

Omawiam także najważniejsze produkty konkurencji Apple w kontekście ich walki z produktami oznaczonymi logotypem z nadgryzionym jabłkiem.

Tagi:

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement