Spotify zajmie się tworzeniem własnych podcastów. Oto pierwsze trzy

News/Muzyka 25.02.2017
Spotify zajmie się tworzeniem własnych podcastów. Oto pierwsze trzy

Sukces Netfliksa inspiruje. Teraz wszyscy chcą tworzyć własne treści niedostępne na żadnych innych platformach. Spotify również próbuje i całkiem nieźle mu to wychodzi. A jego kolejny pomysł to podcasty.

Nie jestem pewien, który z multimedialnych usługodawców jako pierwszy zaczął mocno inwestować we własne treści rozrywkowe, ale to Netflix uczynił z tego swoją markę. Dziś stara się w zasadzie każdy, bo te treści mogą wpłynąć na decyzję o opłaceniu abonamentu właśnie u tego, a nie innego, usługodawcy.

Spotify również inwestuje. I właśnie ogłosił, że zaprezentuje swoim słuchaczom sfinansowane przez siebie trzy nowe, niedostępne indziej podcasty. Pierwszy z nich jest już dostępny.

Na Spotify debiutują podcasty Showstopper, Unpacked oraz The Chris Lighty Story.

Pierwszy z podcastów, który można już przesłuchać, prowadzi Naomi Zeichner, redaktor naczelna magazynu The Fader. Ma on być związany tematycznie z najlepszymi muzycznymi występami w telewizji i innymi „muzycznymi chwilami” w telewizji.

Drugi, o nazwie Unpacked, pojawi się 14 marca. Jego prowadzący to Matt FX zajmujący się doborem muzyki do serial Broad City oraz Michele Santucci ze Spotify Studios. Tu tematem głównym będą festiwale muzyczne i wywiady z występującymi na tych festiwalach gwiazdami.

Trzeci, pod roboczym tytułem The Chris Lightly Story, będzie skupiony na historii Chrisa Lightly’ego (niespodzianka!) i o tym jak wykreował wiele hiphopowych gwiazd, w tym Missy Elliot, Foxy Brown, czy LL Cool J. Podcast poprowadzi Reggie Ossé, będą też goście, do których należeć będą Russell Simmons i Fat Joe.

To nie są pierwsze produkcje Spotify, ale tyle nowych równocześnie jeszcze nie odpalano.

Nic dziwnego. Apple inwestuje duże pieniądze w Apple Music, a już niedługo będziemy mogli tam oglądać Carpool Karaoke, pozostała część konkurencji również nie śpi. Spotify do tej pory wyprodukował Clarify, 12-odcinkową audycję o związku muzyki i polityki oraz emituje aktualnie 12-odcinkową serię o znanych artystach.

Trzymamy kciuki za nowe produkcje. Dobrych treści nigdy za wiele, a Spotify nadal jest jedną z najlepszych usług muzycznych na świecie. Cieszy więc fakt, że firma nie boi się inwestować by pozyskiwać nowych użytkowników i utrzymać istniejących. Czekam na więcej!

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (1)

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...