Zaznaczcie ten dzień w kalendarzu. Największy samochód Tesli ma już swoją datę premiery

News/Motoryzacja 14.09.2017
Zaznaczcie ten dzień w kalendarzu. Największy samochód Tesli ma już swoją datę premiery

Tesla udowodniła już, że potrafi robić elektryczne SUV-y, limuzyny i kompakty. Teraz czas udowodnić, że potrafi robić elektryczne… ciężarówki. I będzie ku temu okazja w przyszłym miesiącu.

Elektryczny ciągnik siodłowy, który zapowiedziano przy okazji ujawnienia drugiej części Wielkiego Planu, w końcu doczekał się oficjalnej daty premiery. Po raz pierwszy (nie licząc pojedynczego zdjęcia, które Tesla upubliczniła jakiś czas temu) zobaczymy go już 26 października tego roku, czyli za nico ponad miesiąc. Początkowo prezentacja planowała była na wrzesień, ale najwyraźniej coś spowodowało przesunięcie tego terminu.

Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to premiera wersji produkcyjnej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami jest to premiera „działającego prototypu”.

Jak to zwykle bywa, ogłoszenia dokonano za pośrednictwem Twittera, na którym Elon Musk określił nową ciężarówkę mianem „bestii”, do tego „nierzeczywistej”. Najwyraźniej więc jest na co czekać.

Czego można się spodziewać?

Nie ma niestety jak do tej pory zbyt wielu szczegółów dotyczących ciągnika siodłowego od Tesli. Pojawiają się jednak informacje dotyczące kluczowych elementów – przykładowo zasięg pojazdu ma wynieść około 320-480 km. Możliwe jest także zaoferowanie rozwiązań z zakresu zautomatyzowanej jazdy – amerykańska firma miała jakiś czas temu zabiegać o pozwolenia na testy tego typu systemów na terenie Nevady i Kalifornii.

Resztę detali powinniśmy poznać podczas nadchodzącej konferencji. Nie ma co jednak liczyć na to, że pojazd szybko trafi do sprzedaży. Według deklaracji Muska wprowadzenie elektrycznej ciężarówki do masowej produkcji ma zająć od 18 do 24 miesięcy. Możemy więc spodziewać się faktycznego debiutu w okolicach 2019, choć należy też pamiętać, że to Tesla – a w jej przypadku wszystkie terminy należy traktować z przymrużeniem oka. Nawet jeśli amerykańska firma ułatwia sobie pracę korzystając z niektórych podzespołów z Modelu 3.

Dołącz do dyskusji

Advertisement