Nowy plan Facebooka: sprawić, aby twoje urodziny w serwisie społecznościowym były atrakcyjniejsze

Artykuł/Social media 17.08.2017
Nowy plan Facebooka: sprawić, aby twoje urodziny w serwisie społecznościowym były atrakcyjniejsze

Każdego dnia 45 mln osób składa życzenia urodzinowe na Facebooku. Serwis chce, by było ich jeszcze więcej. Dlatego wdraża nowości.

Obchodzenie urodzin na Facebooku bywa trudne. W dniu naszego święta spływają niekończące się życzenia. Zdarza się, że dowiadujemy się przy tej okazji, że Iks czy Igrek są naszymi znajomymi, choć ledwo ich kojarzymy.

Użytkownicy różnie radzą sobie z problemem urodzin na Facebooku. Niektórzy uniemożliwiają publikowanie postów na swojej osi czasu, inni utajniają datę urodzin. Są też tacy, którzy nie chcą otrzymywać powiadomień o święcie innych (Ustawienia >> Powiadomienia >> Na Facebooku >> Urodziny). Mówimy tu raczej o skrajnych przypadkach. Najczęściej lubimy otrzymywać życzenia i chętnie wysyłamy je innym.

Facebook zwiększa urodzinowe możliwości.

Brzmi to być może dziwnie, ale Facebook ogłosił właśnie wdrożenie dwóch nowych urodzinowych doświadczeń. Pierwszym z nich, dostępnym globalnie, będzie okolicznościowy film. Ma on być widoczny dla solenizanta i jego bliskich znajomych. Przykład takiego klipu zaprezentowany przez serwis nie jest powalający. Załóżmy jednak naiwnie na potrzeby tego tekstu, że liczy się pamięć i dobre intencje.

Personalized Video for Close Friends

Posted by Facebook on Tuesday, 15 August 2017

Nowe urodzinowe klipy różnią się od tych, wprowadzonych w ubiegłym roku. Te ostatnie pojawiają się dzień po urodzinach z komunikatem: „Mamy nadzieję, że miałeś świetne urodziny, Iksie”.

Teraz będzie można wykorzystać urodziny do zrobienia czegoś dobrego.

Kolejna nowość dotyczy póki co Stanów Zjednoczonych, ale jest znacznie ciekawsza, dlatego warto o niej wspomnieć. Dwa tygodnie przed urodzinami Facebook umożliwi użytkownikom zorganizowanie zbiórki na cele charytatywne.

facebook

Istotne jest to, że pieniądze ze zbiórki nie trafią do obchodzącego urodziny, ale jednej z 750 tys. amerykańskich organizacji non-profit. Serwis wychodzi naprzeciw tych użytkowników, którzy chcą zachęcić innych do zrobienia czegoś dobrego.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement