Wykop nakręca im co trzecią sprzedaż. Polski oddział Sonte okleja inteligentnymi foliami nawet Panamę

Artykuł/Biznes 04.07.2017
Wykop nakręca im co trzecią sprzedaż. Polski oddział Sonte okleja inteligentnymi foliami nawet Panamę

Sonte to międzynarodowa firma sprzedająca inteligentną folię okienną, która po naklejeniu na szklaną ścianę może być przezroczysta lub matowa, dająca więcej prywatności. Pierwsze realizacje robią niesamowite wrażenie!

Przyjrzyjmy się kilku z nich:

Bratysława – biuro Forbesa:

Londyn – premiera nowego modelu Rolls Royce’a

Folia spełniała tu podwójną rolę: kurtyny i ekranu rzutnika.

Capital Bank of Panama – dyskretne pokoiki klientów

Dwie korporacyjne realizacje:

I domowa:

To tylko kilka realizacji polskiego oddziału Sonte, bo cała firma jest o wiele większa. Jej początki sięgają kampanii na Kickstarterze, która zakończyła się kwotą 240 tys. dol. Wspierających przyciągnął wcale nie nowy koncept folii, która po szybkim przełączeniu w aplikacji mobilnej staje się matowa lub przezroczysta.

Folia działa dzięki warstwie ciekłych kryształów, która znajduje się między dwoma warstwami folii PET. Kiedy folia jest włączona, a ciekłe kryształy otrzymują napięcie z zasilacza, układają się w sposób regularny i dzięki temu warstwa jest przezroczysta. Jeśli natomiast kryształy nie dostają napięcia z zasilacza (folia jest wyłączona), to układają się w sposób nieregularny i folia zmienia swój kolor na matowy.

Metr kwadratowy takiej folii kosztuje 1300 zł, a z jej założeniem – wedle zapewnień Sonte powinien poradzić sobie każdy. Producent daje też 3 lata gwarancji z opcją przedłużenia o kolejne dwa za dopłatą.

O tajnikach sukcesu na Wykopie i działaniu folii Sonte rozmawiam z Pawłem Królem, zarządzającym polskim oddziałem.

Karol Kopańko, Spider’s Web: Jesteście jednym z niewielu przykładów firm, którym udało się zwiększyć sprzedaż dzięki obecności na Wykopie. Wcześniej był Solgaz, któremu różnie się wiodło, a wy policzyliście, że aż co trzecie zamówienie z Polski pochodzi z Wykopu.

Paweł Król, CEO Sonte Poland: Tak jest. Każdy Mirek czy Wykopek zazwyczaj pozostawia po sobie ślad w korespondencji mailowej czy telefonicznej. Podpisy typu #pdk #usunkonto lub inne tego typu dają nam jasny sygnał skąd przyszło konkretne zapytanie.

Nasza agencja SEM na bazie statystyk, przekierowań i zdarzeń, które dzieją się za pośrednictwem naszej strony zlicza nam statystyki zamówień

Ale sprzedajecie nie tylko na Wykopie.

Początkowo działaliśmy jedynie na terenie naszego kraju, ale szybko okazało się, że doświadczenie pozyskane na rynku polskim oraz świetnie prowadzony marketing pozwoliły nam stać się liderem wśród wszystkich dystrybutorów Sonte w Europie.

W związku z tym od początku roku 2017 jesteśmy wyłącznym dystrybutorem inteligentnej folii w Europie. Sprzedajmy jednak nie tylko na Starym Kontynencie, ale i w Panamie.

Skąd w tym wszystkim wzięła się Panama?

Wydaje mi się, że to kwestia zebranego doświadczenia. Zapytanie z Panamy otrzymał inny przedstawiciel Sonte, ale mając na uwadze to w jaki sposób rozwija się nasz oddział zapadła decyzję, że to my wspólnie z Sonte Norway zrealizujemy projekt w Ameryce Środkowej.

Po co była panamczykom inteligentna folia?

Capital Bank of Panama oczekiwał od nas rozwiązania, które sprawi, że poczują się wyjątkowo w ich dyskretnych pokoikach i z tego co wiem udało się ten cel osiągnąć.

Jakie jeszcze motywy mają wasi klienci?

Za realizacją projektów dla różnych klientów stoją inne historie. Przede wszystkim to, czego chcą klienci to chęć podwyższenia komfortu i prestiżu pomieszczeń – głównie biurowych, ale także domowych.

W tle pojawia się też wątek rywalizacji. Np. jeden z naszych klientów zamówił folię ponieważ jego największa konkurencja zamontowała ją raptem pół roku wcześniej.

Inny klient okazał się być fanatykiem minimalizmu i dla niego zasłony czy rolety były czymś nieakceptowalnym. Wolał zamontować inteligentną folię.

A jak jest z tymi chcącymi oszczędzić na rachunku za utrzymanie domu?

Używanie naszej folii korzystnie wpływa na pobór mocy przez np. klimatyzację, gdyż folia zatrzymuje promienie słoneczne, które nagrzewają pomieszczenia.

Czyli w zimie trzeba będzie grzać więcej?

Absolutnie nie. W zimę folia spełnia przecież dodatkową funkcję i działa jak izolator.

Dodatkowo folia zatrzymuje 99% szkodliwych promieni UV, które potrafią szkodzić naszym organizmom wywołując np. raka skóry. Oczywiście jest to skrajność, ale musimy mieć świadomość, że promienie te są naprawdę szkodliwe. Ocenia się, że odpowiadają w 80 proc. za starzenie się skóry i powstawanie zmarszczek.

Każdy może sobie zamówić waszą folię, ale czy będzie w stanie ją założyć bez pomocy fachowców?

Montaż folii inteligentnej to żadne “rocket science”, ale i tak dopracowujemy pewne aspekty techniczne, które usprawnią ten proces. Od września instalacja naszej folii powinna być prosta niczym przysłowiowa bułka z masłem.

Trzeba ją podłączyć do gniazdka, aby zadziałała i można ją było obsługiwać ze smartfona – czy tak?

Tak. Kontakt ze smartfonem odbywa się przez domową sieć Wi-Fi. Nasz Wi-Fi HUB wpina się do sieci jako osobne urządzenie.

Wydaje mi się, że wiele osób chciałoby taką folię zainstalować w samochodzie. Da się?

Na chwilę obecną nasza folia samochodowa czeka na certyfikację i powinna być dostępna pod koniec 2017 roku. Jestem przekonany, że to tylko formalność i w związku z tym mam nadzieję, że już za kilka miesięcy nakręcimy modę na instalację naszej folii w samochodach.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement