Intel już wie, jak będziesz oglądać koncerty i wydarzenia sportowe

Lokowanie produktu

W londyńskim Hammersmith Apollo zaczyna robić się tłoczno. Niebawem rozpocznie się koncert twojej ulubionej kapeli. Bilety rozeszły się na pniu miesiące temu, ale nie jesteś jednym z ich szczęśliwych posiadaczy. Na całe szczęście możesz założyć na głowę gogle VR i za pstryknięciem palca przenosisz się do oddalonej o 1500 km hali koncertowej. Nic nowego? Nowa jest jakość.

06.06.2017 19.09
Intel True VR - nadciąga wirtualna rzeczywistość super wysokiej jakości

Gdy pada hasło „wirtualna rzeczywistość”, w głowie najczęściej pojawia się nam obraz 360-stopniowych filmów niskiej jakości, na których fanatycy sportów ekstremalnych dają popis umiejętności. Ewentualnie mamy przed oczami gry wideo, wymagające do poprawnej obsługi drogich zestawów gogli i jeszcze droższych komputerów osobistych. Wirtualna rzeczywistość to jednak coś znacznie więcej niż gry wideo oraz śmieszne filmy na YouTube.

To także kultura i sztuka. Film oraz muzyka.

Siedem kompletów kamer zostało rozlokowanych w siedmiu różnych miejscach hali koncertowej. Na każdy taki komplet składa się po 12 wysokiej klasy obiektywów, jednocześnie rejestrujących wydarzenia w pełnych 360 stopniach. Kamery porozumiewają się ze sobą w czasie rzeczywistym, na bieżąco synchronizując tonację barw, ciepło obrazu, natężenie dźwięku oraz masę innych zmiennych. Wszystko po to, aby transmisja była możliwie ujednolicona i spójna. Każde takie urządzenie generuje aż do 1 terabajta danych na godzinę, a wszystko to idzie bezpośrednio w sieć, bez żadnych opóźnień i zacięć. Prawdziwy obraz VR HD. Nie to, co widzieliście na YouTubie.

W dokładnie taki sposób już dzisiaj działają zestawy kamer sferycznych Intel True VR. Urządzenia tej firmy wykorzystują zaawansowaną moc obliczeniową producenta procesorów, aby wygenerować wysokiej jakości transmisję w wirtualnej rzeczywistości, którą odbierzemy za pomocą gogli VR. Co najlepsze, zamiast jednego źródła 360-stopniowego obrazu, tych jest przynajmniej kilka, a widz w każdym momencie może się między nimi swobodnie przełączać.

 class="wp-image-569592"
Zestaw kamer Intel True VR

Kamera #1 zaraz pod sceną, kamera #2 z widokiem na tak zwany młyn, kamera #3 obejmująca całą halę koncertową z lotu ptaka, kamera #4 umieszczona na scenie, zaraz za plecami artystów… rozwiązania takie jak zestawy Intel True VR pozwalają na transmisję na żywo w wirtualnej rzeczywistości z jakością, która dzisiaj jest obca większości pasjonatów VR. Do tego swobodne „przechodzenie” między źródłami obrazu i dźwięku sprawia, że stopień immersji jest większy niż kiedykolwiek wcześniej.

Oczywiście nic, absolutnie nic nie przebije doświadczenia, jakie daje fizyczna obecność na koncercie ulubionego artysty. Z tym nie można polemizować. Jeżeli jednak szukamy godnej alternatywy, Intel True VR to następne z kolei najlepsze rozwiązanie. Porównując tę technologię do „amatorskich” transmisji z koncertów za pomocą poręcznych 360-stopniowych kamer, które potem lądują na YouTubie, człowieka aż przechodzą ciarki. Różnica jest gigantyczna. To dwa zupełnie obce światy.

O tym, że True VR jest przyszłością wydarzeń kulturalnych, nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy zobaczyć, z kim Intel podpisuje umowy.

Producent procesorów nawiązał partnerstwo z NCAA - amerykańskim organizatorem zawodów uczelni wyższych w takich sportach jak koszykówka, lekkoatletyka, siatkówka, futbol, futbol amerykański tenis czy baseball. Będąc przy baseballu, Intel będzie strumieniował rozgrywki MLB - najważniejszej amerykańskiej ligi tego sportu. Taka Liga Mistrzów wymachiwania drewnianym kijem.

Wszystko to w standardzie True VR, z możliwością personalizacji doświadczenia, zmiany punktu widzenia, a także rewolucyjnych w obszarze sportu 360-stopniowych powtórek na życzenie. Dzięki mocy obliczeniowej zsynchronizowanych kamer Intela widz może cofnąć akcję, spowolnić ją, przybliżyć i dostrzec każdy interesujący go szczegół. Pozwoli na to obraz w prawdziwym VR HD, dzięki któremu każdy faul zobaczymy jak na dłoni. Coś jak powtórki w seriach gier FIFA oraz PES. Tyle tylko, że dotyczące autentycznych zmagań namacalnych sportowców.

Partnerstwo z MLB pokazuje, że Intel True VR to coś więcej niż tylko kolejna ciekawostka z obszaru wirtualnej rzeczywistości, o której zaraz zapomnimy. Największa liga baseballu w Stanach Zjednoczonych to dla Intela zaledwie pierwszy krok. Niebawem możemy spodziewać się kolejnych doniesień ze świata 360-stopniowego strumieniowania sportu w prawdziwym HD. Zaraz potem przyjdzie czas na kulturę. Na muzykę, na koncerty, na filmy oraz seriale. To tylko kwestia czasu.

Już dzisiaj możemy zobaczyć 360-stopniowe zwiastuny, koncerty oraz klipy muzyczne. To jednak dopiero początek drogi.

To, co dzisiaj widzicie na YouTubie to wierzchołek góry lodowej. Niskiej jakości preludium. Prawdziwa artystyczna rewolucja i prawdziwie 360-stopniowe dzieła są dopiero przed nami. Ich nie osiągnie się za pomocą prostych, kieszonkowych kamer rejestrujących obraz w 360 stopniach. Do tego potrzeba całego zintegrowanego systemu potężnych obiektywo-komputerów, które w czasie rzeczywistym zbudują ujednolicone środowisko wirtualnej rzeczywistości w wysokiej jakości. Intel już to posiada.

To właśnie z myślą o prawdziwym VR Intel zaciera ręce na rewolucję 5G. Firma formuje specjalną grupę producentów filmowych, którzy będą dobierali najlepszy, najciekawszy widok w 360-stopniowej perspektywie. Wszystko to dla tych klientów, którzy chcą korzystać z True VR biernie. Technologiczny gigant testuje nowe rozwiązania na polach golfowych podczas rozgrywek PGA, stale rozbudowując paletę możliwości powiązanych z transmisją na żywo w wirtualnej rzeczywistości.

 class="wp-image-569602"

Intel ze szczególną uwagą przygląda się również koncertom. Jego inżynierzy nieustannie zadają sobie pytanie „jak powinien brzmieć dobry wirtualny dźwięk przestrzenny?”. Firma cały czas współpracuje na tym polu ze specami z Oculusa. Sound Particles, Oculus VST Spatializer, Panagement - wszystko to narzędzia, z których Intel korzysta już dzisiaj, aby osiągnąć 3D audio strumieniowane do milionów odbiorców w czasie rzeczywistym.

Firma jest świadoma, że gdy artyści tacy jak Björk, The Weeknd, Run the Jewels oraz Gorillaz wydają klipy zoptymalizowane pod VR, nowy standard czyha tuż za rogiem. Intel z kolei ma ambicje, aby to ich rozwiązania były tymi z najwyższej półki. Najlepszej jakości. Najbardziej funkcjonalnymi i nafaszerowanymi dodatkowymi możliwościami.

Lokowanie produktu
Najnowsze