REKLAMA

Środowisko akademickie zaczyna traktować e-sport poważnie. AZS ogłasza pierwszy turniej dla studentów

To chyba ten moment, w którym można napisać, że polskie środowisko akademickie zaczyna traktować e-sport poważnie. Akademicki Związek Sportowy ogłosił właśnie pierwszy, ogólnopolski turniej e-sportowy dla studentów.

27.05.2017 09.45
E-AMP Warm Up
REKLAMA

E-AMP Warm Up, bo tak będzie nazywać się turniej, odbędzie się jeszcze w tym roku akademickim. Jak na pierwszą edycję studenckiej imprezy, pula nagród robi wrażenie. Łącznie jest to 10000 zł. Rywalizacja odbywać się będzie w dwóch najpopularniejszych dyscyplinach e-sportowych w Polsce: Counter-Strike: Global Offensive oraz League of Legends.

REKLAMA
E-AMP Warm Up

E-AMP Warm Up zostanie rozegrany całkowicie w trybie online.

W CS:GO i LoL-a zostaną rozegrane cztery otwarte ogólnopolskie turnieje kwalifikacyjne. Wyłonionych w ten sposób osiem najlepszych drużyn (w każdej z gier) zmierzy się w wielkich finałach. E-AMP Warm Up nie doczeka się finałów na LAN-ie. Moim zdaniem to rozsądna decyzja - lepiej było ten budżet zostawić sobie na nagrody i tak też się stało.

Kto może zagrać w E-AMP Warm Up?

Jedyne wymaganie dotyczące drużyn jest takie, aby w pięcioosobowym składzie znalazły się co najmniej trzy osoby posiadające status studenta, będące członkiem AZS-u lub pracownikiem uczelni wyższej. W teorii oznacza to, że jacyś trzej sprytni studenci mogliby do swojej drużyny dokooptować dwóch profesjonalnych graczy.

O szczegółach turnieju udało mi się porozmawiać z jego koordynatorem.

Tomasz Domański, Spider's Web: Skąd wziął się sam pomysł? Czy inspiracją była akademicka liga Blizzarda w USA?

Jędrzej Smaruj, koordynator projektu: AZS Warszawa obchodzi swoje 100 lecie w tym roku akademickim. Jest organizacją, która szanuje historię jednak także dąży do tego aby być nowoczesną i wychodzić na przeciw zainteresowaniom środowiska akademickiego.

Dlatego przy wejściu w kolejny wiek swojego funkcjonowania AZS postanowił otworzyć się na nową formę rywalizacji jaką jest e-sport. Analizując rynek e-sportowy w Polsce zauważyliśmy, że brakuje rozgrywek akademickich organizowanych na wysokim poziomie, szczególnie ogólnopolskich. W związku z tym, że sport akademicki jest nam bliski, i wielu dyscyplinach nie odstaje poziomem od wyczynowego, postanowiliśmy zmienić obecną sytuację w Polsce.

Tegoroczne gry turniejowe to CS:GO i LoL, czy to już stały skład, jeśli organizować będziecie kolejne edycje?

Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends to w obecnej chwili dwie najpopularniejsze gry w Polsce. Nie chcemy się jednak na nich ograniczać w przyszłości i jak najbardziej jesteśmy otwarci na rozszerzanie naszej działalności o dodatkowe tytuły w przyszłości. Jeżeli chodzi o to, która gra ma szansę pojawić się jako kolejna, będziemy chcieli to konsultować ze środowiskiem akademickim. Prawdopodobnie głównie przez nasze media społecznościowe. Postaramy się zaangażować w grę, która będzie najbardziej popularna wśród naszej grupy odbiorców.

10 000 PLN w puli nagród to całkiem niezły wynik, jak na pierwszą edycję studenckiej imprezy. Kto sponsoruje nagrody w tym turnieju?

Jedynym sponsorem jest Agencja Reklamowo-Artystyczna Top-Art.

Jak ta pula nagród zostanie podzielona między najlepszymi drużynami?

2500 zł za pierwsze miejsce, 1500 za drugie, 1000 za trzecie. Zarówno w CS:GO, jak i w LoL-u.

Ile macie zgłoszonych drużyn do tej pory? Z której uczelni zgłosiło się najwięcej?

W obecnej chwili mamy zgłoszone dosłownie kilka drużyn (ruszyliśmy z promocją wydarzenia dopiero parę dni temu). Do tego zazwyczaj przy tego typu turniejach znacząca większość uczestników zapisuje się na ostatnią chwilę. Dlatego nie ma jeszcze sensu oceniać, z której uczelni zgłosiło się najwięcej drużyn. Pierwsze kwalifikacje odbędą się 30 i 31 maja, wtedy będzie można powiedzieć coś więcej na ten temat.

Jak rozumiem finały rozgrywek również odbędą się online?

Tak, finały E-AMP Warm Up odbędą się online 17-18.06. Jednak w przyszłości chcielibyśmy organizować finały naszych turniejów na dedykowanych imprezach na żywo.

Gdzie będzie można obejrzeć rozgrywki w sieci? Kto będzie je komentował?

Transmisję z finałów będzie można obejrzeć na Twitchu, komentatorzy jeszcze nie są ogłoszeni ale zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku gdzie pojawią się wszystkie informacje na ten temat.

Macie jakieś założenia co do frekwencji, które chcielibyście osiągnąć?

Bardzo ciężko jest nam ocenić na jaką frekwencję możemy liczyć ponieważ jest to pierwszy w historii tego typu event. Szczerze mówiąc wręcz sprawdzamy nim jaki będzie odzew od środowiska akademickiego. Jednak liczymy, że w każdych kwalifikacjach zagra kilkadziesiąt zespołów byłby to dla nas poważy argument aby poszerzyć naszą działalność i być może pulę nagród.

Rozumiem, że jest szansa na to że będzie to impreza cykliczna? Jeśli tak, od czego uzależniacie jej organizację w przyszłym roku?

Tak, jak najbardziej chcielibyśmy aby imprezy e-sportowe organizowane przez AZS były cykliczne. E-AMP Warm Up to, jak sama nazwa wskazuje, nasza rozgrzewka. Jeżeli zainteresowanie będzie wystarczające to być może e-sport zostanie wpisany na listę Akademickich Mistrzostw Polski.

Głównie będzie to zależeć od frekwencji w turniejach kwalifikacyjnych, ale także od zainteresowania naszymi działaniami w mediach społecznościowych i liczbami widzów podczas finałów. Liczymy na to, że środowisko akademickie zainteresowane e-sportem jak najbardziej się zmobilizuje aby wykorzystać szansę jaka została im stworzona.

Dzięki za rozmowę

Dzięki.

Terminy rozgrywek wyglądają następująco:

CS:GO:

  • 30.05 I kwalifikacje CS:GO
  • 06.06 II kwalifikacje CS:GO
  • 12.06 III kwalifikacje CS:GO
  • 14.06 IV kwalifikacje CS:GO
  • 17.06 wielki finał CS:GO
REKLAMA

LoL:

  • 31.05 I kwalifikacje LoL
  • 7.06 II kwalifikacje LoL
  • 11.06 III kwalifikacje LoL
  • 13.06 IV kwalifikacje LoL
  • 18.06 wielki finał LoL
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA