Takie reklamy to ja rozumiem! Dzięki Google Playables sprawdzisz demo gry lub aplikacji przed jej pobraniem

News/Sprzęt 01.03.2017
Takie reklamy to ja rozumiem! Dzięki Google Playables sprawdzisz demo gry lub aplikacji przed jej pobraniem

Okazuje się, że instalujemy coraz mniej aplikacji. Żeby odwrócić ten trend Google stworzył nowy format reklamowy: Google Playables, który w gruncie będzie demonstracyjną wersją dowolnej aplikacji na Androida.

Google Playables: wypróbuj przed zakupem

Nowy format został zaprezentowany podczas konferencji GDC 2017, na którą do San Francisco zjeżdżają co roku wszyscy, liczący się twórcy gier komputerowych. W sumie nic w tym dziwnego: nowy format doskonale pasuje do mobilnych gier.

Dzięki Playables, przed ściągnięciem nowego tytułu, który zainteresował nas podczas przeglądania oferty Google Play, będziemy mogli zagrać w jego wersję demonstracyjną. Bez ściągania jakichkolwiek plików.

Kolejną ważną zaletą jest też to, że daną aplikację będziemy mogli wypróbować (oczywiście w ograniczonym stopniu) przed jej zakupem. Chociaż akurat jeśli chodzi o zwrot płatnych aplikacji (w tym gier), to Google Play pozwala bezstresowo zwrócić nasz zakup przez pierwsze dwie godziny od jego pobrania. Playables zatem wprowadzone zostały z myślą o przetestowaniu aplikacji przed jej pobraniem, a nie – przed jej zakupem.

Pobieramy coraz mniej aplikacji

Nowy format reklamy powstał zapewne po części przez coraz gorsze wyniki, jeśli chodzi o liczbę pobieranych aplikacji z Google Play. Według statystyk Adobe Analytics, amerykańscy użytkownicy Androida pobrali w grudniu 2016 r. o 38 proc. mniej apek, niż w tym samym miesiącu, w 2014 r.

W tym samym okresie, o 28 proc. spadła również liczba aplikacji uruchamianych przez amerykańskich użytkowników Androida. Wiecie – chodzi o te wszystkie aplikacje, które ktoś sobie kiedyś zainstalował na telefonie i bardzo szybko przestał z nich korzystać.

Nieco lepsze dane pochodzą ze starego kontynentu. Użytkownicy Androida w Niemczech, Wlk. Brytanii i Francji uruchamiali w grudniu 2016 r. o 4 proc. więcej aplikacji, niż dwa lata wcześniej. Jednocyfrowy wzrost, pomimo bycia wzrostem, zapewne też nastraja twórców aplikacji pozytywnie.

Chodzi oczywiście o pieniądze

Jeśli użytkownicy nie pobierają nowych aplikacji, to Google cierpi na tym finansowo. Producent Androida zarabia na wyświetlanych reklamach wewnątrz darmowych aplikacji oraz pobiera procent od zakupu tych płatnych. Nowy format reklamy Google Playables powstał po to, żeby ponownie zachęcić nas do pobierania nowych aplikacji. Ciekawy jestem, czy rzeczywiście tak się stanie.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement