Sprzedany w Polsce Alcatel Idol 4 zapalił się podczas ładowania

Artykuł 27.03.2017
Sprzedany w Polsce Alcatel Idol 4 zapalił się podczas ładowania

Co jakiś czas można usłyszeć o kolejnych przypadkach wybuchających oraz zapalających się smartfonów. Historie takie pojawiają się też w Polsce. Jakiś czas temu polskiemu użytkownikowi zapalił się smartfon Xiaomi Mi4c. Teraz podobny problem spotkał Bartka, użytkownika modelu Alcatel Idol 4.

O sprawie dowiedziałem się z jednej facebookowych grup, na której Bartek opisał swój problem. Po krótkiej rozmowie z nim dowiedziałem się, że smartfon leżał na szafce – z dala od zewnętrznych źródeł ciepła – i był podłączony do prądu za pomocą oryginalnej ładowarki oraz kabla. Bartek podczas ładowania urządzenia zaczął przeglądać Facebooka, po czym telefon zaczął wydzielać dziwny zapach, a następnie coraz większe kłęby dymu. Bartek szybko wyniósł sprzęt na zewnątrz. A gdy problem ustał, za pomocą śrubokręta wyjął z telefonu kartę microSD, na której miał bardzo ważne informacje.

Alcatel Idol 4 zapalił się
Felerny Alcatel Idol 4 zaraz po zdarzeniu

Wiemy już, że Alcatel Idol 4 był ładowany za pomocą oryginalnej ładowarki i przewodu. Nie leżał też obok grzejnika. Oznacza to, że telefon miał wadę fabryczną lub został uszkodzony wskutek upadku lub wygięcia obudowy. W mojej opinii nawet w takim przypadku Alcatel powinien wymienić smartfon na nowy bez większych problemów. Warto to zrobić, by uniknąć zapoczątkowanej już medialnej wrzawy oraz by uspokoić użytkowników. W końcu niemal każdemu z nas zdarzyło się upuścić telefon lub minimalnie wygiąć go od noszenia w kieszeni. Oznaczałoby to, że większość z nas ma w kieszeni potencjalną bombę.

Skontaktowaliśmy się też z firmą Alcatel, by poznać jej stanowisko.

Jej przedstawiciel, Adam Bialic, powiedział, że problem zostanie bardzo szybko przebadany, zaś użytkownik prawdopodobnie otrzyma rekompensatę w postaci nowego, lepszego smartfonu:

Bardzo zmartwiły nas doniesienia o incydencie z Idolem 4. Jednocześnie cieszymy się, że nikt nie ucierpiał. Niestety oficjalne zgłoszenie od użytkownika tego urządzenia jeszcze do nas nie trafiło. Przez co, właściwie nie znamy żadnych szczegółów. Niezależnie jednak od tego, sami szukamy kontaktu z tą osobą, a naszym priorytetem jest ustalenie powodów usterki. Dobro użytkowników naszych urządzeń jest dla nas najważniejsze, więc tak poważna sprawa zostanie potraktowana z odpowiednią dla niej najwyższą uwagą.

Kiedy już tylko dostaniemy uszkodzony smartfon, w pierwszej kolejności trafi on do ekspertyzy w lokalnym serwisie, na podstawie, której ustalimy, czy na usterkę miały wpływ czynniki zewnętrzne. Analiza zostanie dokonana w przyspieszonym trybie i, o ile potwierdzone zostanie, że usterka nie została wywołana czynnikami zewnętrznymi, niezależnymi od producenta, użytkownik dostanie nowy smartfon (dowolny model z naszego aktualnego portfolio), a uszkodzone urządzenie wysłane zostanie do dalszego sprawdzenia w centrali firmy.

Na podkreślenie zasługuje, że jest to pierwszy i jedyny tego typu przypadek wśród setek tysięcy sprzedanych od czerwca zeszłego roku urządzeń Idol 4. Powtórzę jednak, że najważniejsze dla nas jest bezpieczeństwo użytkowników naszych smartfonów, więc incydent ten zbadany zostanie z dbałością o wszelkie szczegóły.

Będziemy na bieżąco informować o dalszym rozwoju sprawy.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement