Zapomniałem zarejestrować kartę SIM – co teraz? Spokojnie, nie wszystko stracone

Artykuł/Mobile 02.02.2017
Zapomniałem zarejestrować kartę SIM – co teraz? Spokojnie, nie wszystko stracone

Cóż, zdarza się. Nie każdy pewnie zdążył zarejestrować swoją kartę SIM, a niektórzy pewnie o swoich zapomnieli. Czy wszystko stracone? Na szczęście nie.

Od dziś wszystkie karty SIM, które nie zostały zarejestrowane do 1.02.2017 zostały – przynajmniej teoretycznie – odcięte od jakichkolwiek usług. Nie możemy z nich dzwonić, wysyłać SMS-ów, nie możemy z ich pomocą buszować po sieci.

Nie oznacza to jednak, że bezpowrotnie straciliśmy nasz numer, a nasza karta SIM stała się bezużytecznym i bezwartościowym kawałkiem plastiku, który można wyrzucić do kosza.

Co można zrobić z kartą, w przypadku której przegapiliśmy termin rejestracji? Na to, i wiele innych pytań z tym związanych odpowiedziała m.in. sieć Mobile Vikings.

Jeśli więc należycie do grupy, która do wczoraj nie przypisała kart SIM do swojej osoby, warto wiedzieć o kilku rzeczach. Jak zwykle, postanowiliśmy streścić to w formie prostych pytań i odpowiedzi.

Nie zarejestrowałem karty w terminie. Czy straciłem swój numer?

Nie. Możesz go jeszcze odzyskać.

Jak mogę odzyskać swój numer i sprawić, że karta znów będzie działać?

Wystarczy zarejestrować swoją kartę w odpowiednim terminie.

Ile mam czasu na rejestrację numeru?

To zależy od tego, jak długo ważne jest jeszcze twoje konto w sieci. Ostatecznym terminem rejestracji jest właśnie termin wygaśnięcia ważności konta.

Czy mogę wydłużyć ten okres?

Tak. Możesz doładować nawet nieaktywną kartę SIM, tym samym wydłużając jej okres ważności zgodnie z ofertą operatora.

Czy potem stracę swój numer?

Tak.

Czy straciłem dodatkowe pakiety?

Nie, pakiety są ważne przez 31 dni (lub przez inny, przypisany do danego pakietu) od momentu ich aktywacji, jednak nie można z nich korzystać do momentu rejestracji karty. Jeśli zarejestrujemy kartę przed upływem ważności pakietu, ten będzie znów dostępny.

Czy straciłem usługi promocyjne na koncie?

Operatorzy zapewniają, że zostaną one przywrócone po odblokowaniu konta.

Czy straciłem środki na koncie?

Nie. Jak informuje Mobile Vikings, środki te będą przechowane na koncie przez 365 dni od ostatniego doładowania. Inni operatorzy również zapewniają, że środki z kont nie przepadną przynajmniej tak długo, jak ważne jest nasze konto.

Czy w trakcie blokady karty będą pobierane jakieś opłaty?

Nie.

Proste? Proste. Czyli nawet jeśli ktoś zapomniał w terminie zarejestrować swojej karty, to – poza czasowym brakiem dostępu do usług – straty nie są aż tak wielkie. Wyobraźmy sobie, co by było, gdyby nagle masa ludzi musiała zmienić numer telefonu, bo stary automatycznie trafiłby 2.02.2017 ponownie do puli numerów. Oj, nie byłoby ciekawie…

Czytaj więcej: Farsa u operatorów komórkowych – wyłączyli zarejestrowane numery telefonów. W tym mój

Teksty, które musisz przeczytać:

Farsa u operatorów komórkowych – wyłączyli zarejestrowane numery telefonów. W tym mój

Jest takie powiedzenie, że “szewc bez butów chodzi”. Dzisiaj jest ono bardzo aktualne, bo przecież na Spider’s Web informowaliśmy o obowiązku rejestracji, przypomnieliśmy o konsekwencjach i instruowaliśmy, co zrobić, aby 2 lutego nie stracić numeru. Tymczasem mój właśnie wyłączono, mimo że był zarejestrowany. Co więcej, mój przypadek nie jest odosobniony.

Artykuł/Technologie 02.02.2017

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement