Nokii jednak nie można lekceważyć! Pierwsze wyniki sprzedaży Nokii 6 robią wrażenie

News 13.01.2017
Nokii jednak nie można lekceważyć! Pierwsze wyniki sprzedaży Nokii 6 robią wrażenie

Marka Nokia nadal ma wzięcie wśród klientów. Smartfon Nokia 6, czyli niczym niewyróżniający się ponad logo telefon ze średniej półki cenowej wyprodukowany przez firmę HMD zainteresował ćwierć miliona ludzi.

Nokia przez lata była hegemonem na rynku smartfonów. Finowie nie poradzili sobie jednak z rewolucją mobilną, a nadejście iPhone’a i urządzeń z Androidem wygoniło ich z rynku. Postawienie na platformę Windows Phone okazało się gwoździem do trumny, co doprowadziło do sprzedania działu mobilnego firmie z Redmond. Microsoft ubił dział smartfonów Lumia do końca, no ale to znana historia.

Teraz Nokia wraca niczym feniks z popiołów.

Nie jest to jednak ta Nokia, którą pamiętają użytkownicy telefonów komórkowych sprzed dekady. Tak naprawdę z legendy pozostała tylko marka, która przyozdabia dość generyczne produkty z dalekowschodniej manufaktury. Jednym z takich produktów jest Nokia 6 – smartfon, który nie wyróżnia się niczym szczególnym.

Wygląda jednak na to, że marka Nokia nadal cieszy się estymą wśród konsumentów. Tak jak wcześniej napędzała sprzedaż smartfonów z Windows Phone, tak i teraz dzięki niej konsumenci zainteresowali się smartfonami wyprodukowanymi przez firmę HMD korzystającą teraz z logo Nokia.

Nokia 6 zainteresowała ćwierć miliona ludzi w 24 godziny.

Ja na razie nie można jeszcze mówić o sprzedaży, bo po prostu tyle osób wyraziło zainteresowanie złożeniem zamówienia przedpremierowego na ten telefon. To jednak całkiem niezły wynik patrząc na to, co sobą prezentuje Nokia 6. Trzeba brać też pod uwagę dostępność produktu ograniczoną wyłącznie do zatłoczonego rynku chińskiego.

nokia-6-1

Ćwierć miliona ludzi chce kupić telefon tylko w jednym chińskim sklepie o nazwie JD.com. HMD zdecydowało się na dystrybucję swojego telefonu z Androidem w pierwszej kolejności wyłącznie za pośrednictwem tego jednego kanału sprzedaży w tym jednym kraju. Telefony mają trafić do nabywców 19 stycznia.

250 tys. potencjalnych nabywców w 24 godziny nie brzmi może przesadnie imponująco jeśli porównać to do np. iPhone’a, ale i tak HMD osiągnęło sukces.

Na chińskim rynku panuje ogromna konkurencja, a telefonów z segmentu cenowego, w który celuje Nokia 6, jest całe zatrzęsienie. Jak widać logo fińskiej firmy sprzedało jednak nowe urządzenie. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że gdyby ten sam telefon miał inne logo na obudowie to pies z kulawą nogą by go nie kupił.

Patrząc na specyfikację Nokia 6 niczym się tak naprawdę nie wyróżnia. Ot, to kolejny smartfon z 5,5-calowym ekranem Full HD z podzespołami ze średniej półki. Ośmiordzeniowy Snapdragon 430 o taktowaniu 1,4 GHz, układ graficzny Adreno 505, 4 GB RAM i 64 GB pamięci wbudowanej, akumulator 3000 mAh oraz aparaty 16 Mpix i 8 Mpix nie brzmią specjalnie zachwycająco.

Niezmiernie jestem ciekaw, jak będzie wyglądała sprzedaż smartfona Nokia 6 i kolejnych urządzeń ze znajomym logo w takich krajach jak Polska. Już w dobie Nokii z Windows Phone mieliśmy przykład tego, że ta marka dla konsumenta z naszego kraju wiele znaczy. Ciekaw jestem, czy po tylu latach nadal sentyment nakłoni klientów do zakupu.

Więcej o ofercie marki Nokia i telefonach HMD dowiemy się podczas targów MWC 2017 w Barcelonie.

Dołącz do dyskusji

Advertisement