2016 był świetnym rokiem dla Spider’s Web. Liczymy na jeszcze lepszy 2017!

News/Spider's Web 01.01.2017
2016 był świetnym rokiem dla Spider’s Web. Liczymy na jeszcze lepszy 2017!

2016 był świetnym rokiem dla Spider’s Web. Urośliśmy w każdym najważniejszym parametrze, wdrożyliśmy kilka ważnych projektów, wyprzedziliśmy konkurencję w wielu kluczowych aspektach medialnego biznesu.

Mamy wielkie plany na 2017 rok. Liczymy na to, że uda nam się je zrealizować.

Aktualnie odwiedza nas 2,75 mln unikalnych użytkowników w miesiącu (dane na koniec grudnia), którzy generują 9,2 mln odsłon. To oczywiście dane według Google Analytics. Cieszy mnie, że te statystyki stoją w bliskiej korelacji z innym benchmarkiem, który w Polsce jest bardzo popularny, czyli Gemiusem. Według niego, odwiedza nas aktualnie 2,5 mln realnych użytkowników.

W ciągu roku urośliśmy o 49 proc. w liczbie unikalnych użytkowników i o ponad 107 proc. w liczbie miesięcznych odsłon. Zwiększył się także średni czas przebywania w serwisie, który aktualnie wynosi 4 minuty i 21 sekund.

Już dziś jesteśmy w samym czubie największych serwisów technologicznych w Polsce, a jeśli chodzi o serwisy stricte publicystyczne (czyli te bez downloadu, stron z tabelkami produktowymi), to myślę, że jesteśmy najwięksi w kraju.

Naszą bezpośrednią konkurencję wyprzedzamy niemal dwukrotnie. Jesteśmy liczniej odwiedzani nawet od niektórych serwisów technologicznych największych horyzontalnych portali internetowych w Polsce. Niektórych konkurentów, z którymi biliśmy się jeszcze dwa, trzy lata temu, już praktycznie na rynku nie ma. My jesteśmy, trwamy, rozwijamy się i rośniemy!

To wielki sukces całej załogi

Szczególne podziękowania kieruję w kierunku wydawcy Spider’s Weba Mateusza Nowaka oraz dwóch redaktorów prowadzących Piotrka Baryckiego i Łukasza Kotkowskiego. Muszę także pochwalić Przemka Śmita – naszego Project Managera, który de facto jest maestro od wszystkiego oraz Dawida Kosińskiego, który w 2016 r., obok pracy redakcyjnej, ruszył z kopyta w działaniach sprzedażowych.

Bardzo mnie cieszy fakt, iż 2016 r. był rokiem pełnej stabilizacji redakcyjnej na Spider’s Web. Nikt od nas nie odszedł, zyskaliśmy za to Rafała Gdaka (o którego wcześniej bezskutecznie starałem się przez kilka lat). Wrócił też do nas z przytupem Kuba Kralka, którego osobiście uważam za jednego z najlepiej piszących gości w polskim internecie nowych mediów.

W 2016 r. odpaliliśmy kilka ważnych projektów

Przede wszystkim wdrożyliśmy sekcję TechMoto, gdzie grupujemy teksty na temat technologii w motoryzacji. To poszerzenie tematyki okazało się strzałem w dziesiątkę – nasze materiały świetnie się klikały i komentowały, zyskaliśmy także uznanie w oczach partnerów reklamowych z branży motoryzacyjnej.

Zmieniliśmy również charakter oraz ramówkę naszych działań wideo. Choć wciąż nie odnieśliśmy sukcesu, na jaki liczę, to bardzo cieszy mnie fakt, iż w liczbie subskrybentów na YouTubie wyprzedzamy najbliższą konkurencję dwukrotnie, a niektóre z naszych materiałów miały po kilkaset tysięcy odtworzeń. Zorganizowaliśmy sobie własne studio wideo w Warszawie. Rozwijamy także nowe formaty wideo dedykowane mediom społecznościowym, co wychodzi nam coraz lepiej.

Wdrożyliśmy także kilka nowych formatów treści na Spider’s Web, które cieszyły się dużą popularnością. Mówię tu o nowym rodzaju relacji zdjęciowych, które wewnętrznie nazywamy Bary-style (od wykonawcy pierwszego takiego materiału Piotrka Baryckiego), formacie Q&A, np. dla ważnych aktualizacji systemów operacyjnych oraz przede wszystkim o gif-opowieściach, które osobiście uważam za najciekawszą naszą nowość w 2016 r. (świetnie sprawdzają się na przykład przy testach samochodów).

Jak co roku, nasze reklamowe działania premium były – i tu nie waham się chwalić – zdecydowanie najlepsze na rynku. Produkcje html5, sekcje specjalne, długoterminowe projekty reklamy natywnej cieszyły się świetnym odbiorem przez naszych partnerów reklamowych, jak i przez Czytelników.

To między innymi dzięki temu udało nam się znacznie zwiększyć przychody Spider’s Web w stosunku do roku wcześniej.

Nigdy nie sądziłem, że uda mi się zbudować medialny biznes, który generowałby aż tak wysokie współczynniki finansowe. Niech o jego skali zaświadczy jeden fakt – w 2016 r. wypłaciłem prawie milion złotych wynagrodzeń dla pracowników Spider’s Web!

Co czeka Spider’s Web w 2017 r.?

W 2017 rok wchodzimy z wielkimi nadziejami na podtrzymanie trendu wzrostowego.

Chcemy przekroczyć 3 miliony użytkowników w skali miesiąca i liczę na to, że uda nam się to osiągnąć w ciągu najbliższego kwartału.

Chcemy jeszcze mocniej postawić na treści wideo – nie tylko te na YouTubie, lecz także, a może nawet przede wszystkim, w mediach społecznościowych. Doskonale wiemy, gdzie jest przyszłość mediów w ogóle.

Chcemy odświeżyć wygląd i sposób działania Spider’s Web. Nowa szata graficzna już się powoli wdraża. Zmian będzie całkiem sporo, także w funkcjonowaniu strony głównej. Szczególnie mocno będą one widoczne w mobilnej wersji naszego serwisu blogowego, która jest już przecież tą główną (ruch mobilny na Spider’s Web przekracza już ten generowany na komputerach PC).

Chcemy jeszcze bardziej unowocześnić charakter naszych materiałów redakcyjnych, szczególnie tych związanych ze zdjęciami oraz krótkimi formami wideo (np. gif) oraz poszerzyć zakres tematyczny naszych redakcyjnych zainteresowań. Chcemy mocno objąć tematykę kultury cyfrowej oraz opisywać technologie wszędzie tam, gdzie coraz silniej się one wdzierają (ubrania, jedzenie, dom, fabryki, zakłady pracy).

Istotne zmiany czekają także nasz siostrzany serwis sPlay.pl i to już naprawdę wkrótce. Za kilka dni je oficjalnie ogłosimy.

Na koniec kilka słów bezpośrednio do Was, drodzy Czytelnicy

Dziękujemy Wam za to, że pozwalacie nam spełniać marzenia. Dziękujemy za to, że dajecie nam na chleb i to chleb z masełkiem i szyneczką.

Dziękujemy za to, że tak licznie nas odwiedzacie. Dziękujemy, że tak aktywnie komentujecie nasze teksty. Dziękujemy za – niejednokrotnie bardzo twardą – krytykę. Lubimy ją, doceniamy i naprawdę bierzemy sobie do serca.

Zostańcie z nami w 2017! Aaa, i koniecznie zaproście do nas swoich znajomych!

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement