Interia wchodzi w wideo, ale jej ramówka na tle konkurencji to jakiś żart

Artykuł 17.10.2016
Interia wchodzi w wideo, ale jej ramówka na tle konkurencji to jakiś żart

”Nie chcemy, by portal udawał telewizję. Wierzymy, że portalom bliżej jest do formy, jaką prezentują youtuberzy”. Takimi słowami dyrektor Mobile i Wideo w Interii promuje nowy dział z film(ik)ami.

Interia startuje z nową, autorską ofertą wideo. Portal zaserwuje kilka nowych cyklów wideo, w których będą uczestniczyć popularni polscy youtuberzy.

Co w ofercie? Nowy dział nosi nazwę #Autoplay i obecnie znajdziemy tam siedem serii. Każda zawiera na tę chwilę jeden lub dwa filmy. Program „Selektor” poprowadzi Łukasz Walaszka i opowie o najpopularniejszych filmach minionego tygodnia. W „Nauce bez fikcji” Dawid Myśliwiec opowie o ciekawostkach naukowych. „SPORTrix” jest skierowany do kibiców i poprowadzi go Patryk Turski. Z kolei „Fitmania” to vlog Michała Żądło o aktywnym trybie życia.

Czy Interia właśnie ustawiła się w drugiej lidze?

Od lat główny bój między polskimi portalami toczy się między Onetem a WP, natomiast Interia zajmuje ostatnie miejsce na podium. Według wrześniowego zestawienia Gemiusa, Grupę Onet-RAS odwiedziło 19,36 mln internautów. Grupa WP może się poszczycić wynikiem 18,97 mln, a Grupa Interia.pl – 16,28 mln.

Różnica nie jest duża, ale właśnie obserwujemy początek nowej walki. Od kilku miesięcy między czołową dwójką trwa prawdziwy wyścig zbrojeń w kwestii wideo.

interia-wideo

Zarówno Onet jak i WP kładą szalenie mocny nacisk na treści wideo. Onet stworzył swoją ramówkę, w której cykliczne programy mają znane osobistości, które do niedawna kojarzyły się głównie z telewizją. Własne programy mają Jarosław Kuźniar, Bartosz Węglarczyk, Michał Pol, Tomasz Lis, czy Renata Kim.

Z kolei WP tworzy dział wideo, który będzie dostępny nie tylko w internecie, ale i w tej tradycyjnej telewizji. Kanał WP1 należący do Grupy WP będzie nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej. WP chce wydać na swój kanał 20 mln zł na przestrzeni bieżącego i przyszłego roku.

Na tym tle oferta Interii wypada bardzo blado.

Onet i WP wyraźnie starają się zatrzeć granicę między internetem a tradycyjną telewizją. Na tym tle nowa propozycja Interii zapowiada się bardzo słabo. W oficjalnym komunikacie prasowym czytamy wypowiedź Agnieszki Maciaszek, Dyrektor Mobile i Wideo:

„Nie chcemy, by portal udawał telewizję czy z nią konkurował. Wierzymy, że portalom bliżej jest do formy, jaką prezentują vlogerzy czy youtuberzy, niż do formatów telewizyjnych. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy o prezentacji takich materiał na stronie głównej Interii.”

W kontekście działań konkurencji brzmi to jak strzał w stopę. Na tym etapie WP i Onet wydają się mieć znacznie ambitniejsze propozycje, ale o ostatecznym sukcesie zadecydują liczby, a nie plany. Nie jest powiedziane, że pozyskanie głośnych nazwisk i wpompowanie w wideo grubych milionów jest kluczem do sukcesu.

Może się okazać, że w internecie, czyli naturalnym środowisku portali, użytkownicy wcale nie chcą oglądać tradycyjnej telewizji. Być może zarówno Onet, jak i WP nie odniosą sukcesu wideo. Obstawiam jednak, że Interii tym bardziej się to nie uda. Nie z taką propozycją programową.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement