Radość z jazdy BMW? W tym modelu to możliwe nawet bez trzymania kierownicy

News/Motoryzacja 13.10.2016
Radość z jazdy BMW? W tym modelu to możliwe nawet bez trzymania kierownicy

Nie oszukujmy się – nawet ci, którzy wszędzie głoszą, że uwielbiają jeździć dynamicznie, czasem po prostu nudzą się za kierownicą. Czy to w korku, czy po n-tej godzinie na autostradzie, czasem chciałoby się, żeby samochód choć cześć roboty wykonał zamiast nas. I teraz do grona pojazdów, które są nam w stanie to zaoferować, dołącza BMW 5.

Najnowsza, siódma już generacja tego niesamowicie popularnego modelu wprowadza oczywiście szereg zmian i nowości. W tym i takich, o których i na Spider’s Web możemy napisać sporo. Również dlatego, że takie nowości po prostu bardzo nam się podobają.

Co więc warto będzie zaznaczyć na liście wyposażenia nowego BMW 5, a przynajmniej na co będzie warto zwracać uwagę?

Przede wszystkim nowe BMW 5 dołącza do grona samochodów, które nie zawsze trzeba samodzielnie prowadzić.

p90237311_highres

O pełnej autonomii czy nawet bardzo pobłażliwym dla kierowcy Autopilocie z Tesli jednak nie ma co marzyć. Jazda bez trzymanki jest tu zorganizowana w starym stylu.

p90237225_highres

Co oznacza, że BMW 5 wprawdzie będzie jechało po wyznaczonym pasie ruchu z określoną prędkością albo w określonej odległości od innego auta, ale regularnie trzeba będzie dotykać kierownicy. Choć BMW zaznacza, że wystarczy „bardzo delikatne dotknięcie”.

p90237959_highres

Jeśli pogodzimy się z tym obowiązkiem, nowe BMW 5 odwdzięczy się częściowo zautomatyzowaną jazdą do prędkości około 210 km/h, zarówno na autostradach, jak i np. w korkach, gdzie samo potrafi się zarówno zatrzymać, jak i znów ruszyć.

p90237215_highres

Dodatkowo BMW 5 potrafi monitorować nie tylko pojedynczy samochód przed nami, ale także następny. W ten sposób ma być w stanie szybciej i płynniej dostosować się do zmian w ruchu.

p90237202_highres

A kiedy jakiś pojazd na sąsiednim pasie ruchu zacznie niebezpiecznie zjeżdżać w naszym kierunku, 5-tka sprawdzi, czy mamy wystarczająco dużo miejsca po drugiej stronie i – jeśli zajdzie taka konieczność – delikatnie tam ucieknie.

p90237310_highres

Systemy pomogą też w bardziej krytycznych sytuacjach – kiedy gwałtownie musimy ominąć przeszkodę. Układ kierowniczy i zawieszenie zostaną dopasowane tak, żeby uniknięcie kolizji było jak najłatwiejsze. Monitorowana jest też wolna przestrzeń dookoła auta.

p90237235_highres

Zła pogoda? Nie powinna zaszkodzić wszystkim systemom bezpieczeństwa. Przedni radar jest… podgrzewany, przez co nawet opady śniegu nie będą mu straszne.

p90237281_highres_the-new-bmw-5-series

O samodzielnym parkowaniu też można zapomnieć. Samochód zaparkujemy korzystając z aplikacji na smartfonie.

p90237221_highres

Z jej poziomu możemy też skorzystać z Remote 3D View, czyli trójwymiarowego podglądu tego, co dzieje się aktualnie dookoła samochodu. Zaparkowaliśmy w złej dzielnicy? To się przyda.

p90237204_highres

Wewnątrz też nie zabrakło ciekawych, technologicznych nowości. Jest na przykład dużo większy i bardziej rozbudowany HUD:

p90237245_highres_the-new-bmw-5-series

Jest spory ekran o przekątnej 10,25 cala.

p90237273_highres_the-new-bmw-5-series

Którego część funkcji można obsługiwać za pomocą gestów (nie, pokrętło nie znika, spokojnie).

p90237251_highres_the-new-bmw-5-series

A dla fanów pracy w drodze – wsparcie dla Exchange i Office 360 (oczywiście nie napiszemy dokumentu w Wordzie).

p90237247_highres_the-new-bmw-5-series

Oczywiście bez problemu można założyć, że większość z tego, co najciekawsze, będzie oferowana jako wysoko płatne opcje. Ale cóż – to raczej nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem.

Dołącz do dyskusji

Advertisement