Trudno w to uwierzyć, ale Polacy zabijają czas na OLX tak, jak robią to na Facebooku

News/Technologie 18.08.2016
Trudno w to uwierzyć, ale Polacy zabijają czas na OLX tak, jak robią to na Facebooku

Coraz więcej usług i serwisów internetowych notuje wzrost ruchu mobilnego w porównaniu do tego generowanego przez internautów korzystających komputerów. Podobnie jest w przypadku serwisu OLX, który postanowił przebadać swoich użytkowników pod tym kątem.

Jeszcze kilka lat temu użytkownicy mobilni stanowili mały procent internautów. Dzisiaj te proporcje się w wielu wypadkach nie tylko wyrównały, ale użytkownicy przeglądający serwisy ze smartfonów i tabletów często stanowią już większość.

Mobilne OLX w liczbach.

OLX, czyli serwis z ogłoszeniami online, postanowił sprawdzić jak z usługi korzystają użytkownicy i przeprowadził badanie na grupie 37 tys. respondentów. Okazuje się bowiem, że użytkownicy mobilni stanowią już 60 proc. wszystkich internautów korzystających z usługi.

Twórcy usługi chwalą się, że aplikację OLX zainstalowano w Polsce już na 3,5 mln smartfonów – oczywiście nie bez zaskoczenia najpopularniejszą platformą jest Android. To nie były zresztą puste instalacje – codziennie z aplikacji korzysta 800 tys. osób. Dziennie pojawia się 40 tys. nowych ofert.

Wyniki ankiety OLX.

Firma postanowiła sprawdzić preferencje swoich użytkowników i przeprowadziła badanie na swojej stronie internetowej. Wzięło w nim udział 37 tys. ludzi. Wyjaśniali, do czego używają aplikacji i w jakich sytuacjach z niej korzystają.

Okazuje się, że użytkownicy OLX nieco częściej szukają w usłudze ofert – 57 proc. ankietowanych – niż wystawiają własne – 41 proc. Były to dwa najczęściej wskazywane powody uruchamiania aplikacji.

OLX jak Facebook?

Twórcy platformy do wystawiania ofert chwalą się, że “buszowanie wśród ofert zaczyna stawać się popularną rozrywką podobną do scrollowania Facebook’a”. Wskazywać ma na to fakt, że 41 proc. osób biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez OLX przyznało, że uruchamia aplikację by “przejrzeć, czy jest w niej coś ciekawego”, a nie w poszukiwaniu konkretnej oferty.

Przeglądanie ciekawych ofert to był trzeci z najczęstszych wskazanych przez użytkowników powodów uruchamiania aplikacji – przez 41 proc. ankietowanych – który nieco częściej wybierali mężczyźni: 10 proc. więcej wskazań. Kobiety z kolei o 5 proc. częściej wskazywały kolejny z powodów używania serwisu, czyli wskazane przez 19 proc. respondentów poszukiwanie pracy.

Gdzie użytkownicy korzystają z aplikacji OLX?

  • 73 proc. – w domu, na kanapie;
  • 46 proc. – w łóżku przed pójściem spać;
  • 36 proc. – podczas pracy;
  • 26 proc. – w autobusie lub w pociągu;
  • 26 proc. – w trakcie jedzenia posiłków;
  • 21 proc. – w trakcie wizyty w toalecie;
  • 20 proc. – w podróży komunikacją miejską;
  • 13 proc. – podczas nudnych spotkań.

Mężczyźni znacznie częściej od kobiet korzystają z aplikacji podczas spotkań, w trakcie godzin pracy i wizyt w toalecie. Kobiety z kolei uruchamiają OLX częściej od mężczyzn w podróży lub przed pójściem spać.

Wśród zalet aplikacji względem klasycznego serwisu internetowego wymieniano możliwość łatwego kontaktu z innymi użytkownikami oraz powiadomienia.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement