REKLAMA

Amazon otwiera się na Polskę. Lokalne firmy będą mogły sprzedawać swoje produkty

Podczas dzisiejszego spotkania Amazon ogłosił, że polscy przedsiębiorcy będą mogli sprzedawać swoje produkty korzystając z jego platformy i infrastruktury.

10.05.2016 09.48
Amazon otwiera się na polskie firmy i lokalnych sprzedawców
REKLAMA
REKLAMA

Amazon na początku pochwalił się, że ma aktywnych klientów w 186 krajach, ponad 30 kategorii produktowych oraz 29 centrów logistycznych e-commerce w Unii Europejskiej. Wspomniano też o pięciu europejskich serwisach marketplace ulokowanych w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Dzięki nim małe i średnie przedsiębiorstwa korzystając z jednego konta sprzedawcy mogą sprzedawać swoje produkty klientom na całym świecie.

Zakupy takie są wygodne dzięki usłudze Fulfilment by Amazon. Rozwiązanie to oferuje możliwość szybkiej i bezpłatnej dostawy oraz sprawną obsługę klienta przy zachowaniu minimalnych kosztów. Wystarczy wysłać swoje produkty do Amazonu, by trafiły one do jednego z 29 europejskich centrów logistycznych, a następnie do klientów z całego świata. Platformę określono jako zaawansowaną usługę zakupową, która oferuje szybką i darmową dostawę, wygodne płatności oraz program ochrony przed oszustami.

Rozwiązanie to spodoba się zarówno małym, jak też dużym firmom.

amazon-w-polsce class="wp-image-495298"

Wystarczy jedno kliknięcie, by wystawić produkty na 5 stronach Amazon. Kolejnym udogodnieniem jest polska wersja językowa strony Amazon.co.uk oraz technologia tłumacząca nazwy i opisy produktów. Przedsiębiorcy docenią też narzędzia do raportowania i analizy wspierające planowanie i dające wiarygodny obraz stanu biznesu. Pierwszy miesiąc korzystania z tej usługi będzie darmowy i pozwoli sprawdzić, czy sprzedawanie własnych produktów na Amazonie jest rzeczywiście opłacalne.

Niektóre polskie firmy już teraz sprzedają swoje produkty na Amazonie. Jednym z takich przedsiębiorstw jest duży producent sprzętu elektronicznego pochodzący z Garwolina - marka Kruger&Matz. Inną firmą sprzedającą swoje produkty na Amazonie jest Sushi Socks Box, czyli przedsiębiorstwo produkujące w Łowiczu skarpetki zawinięte jak... sushi. Przedstawiciele obu firm zachwalali sposób działania platformy handlowej amerykańskiej firmy.

Można spodziewać się, że w najbliższych tygodniach i miesiącach na Amazonie pojawi się znacznie więcej polskich przedsiębiorstw.

Trzeba docenić możliwość sprzedawania polskich produktów na Amazonie.

amazon-polska class="wp-image-495335"
REKLAMA

Trudno mieć wątpliwości co do tego, że Amazon może być świetnym kanałem sprzedażowym dla polskich sprzedawców. Amerykańska firma przy okazji pochwaliła się, że do tej pory zainwestowała w Polsce 2,5 mld złotych, stworzyła trzy centra logistyczne i zatrudniła ponad 4500 pracowników na umowach stałych. Jednocześnie zapowiedziano, że jest to dopiero początek, a tylko do końca tego roku firma stworzy w Polsce ponad 1000 nowych miejsc pracy.

Pozwala to domyślać się, że mamy tu do czynienia z pracami prowadzącymi do uruchomienia polskiej wersji strony Amazon. Niestety trudno powiedzieć, kiedy to się stanie. Przedstawiciele firmy nie puszczają pary z ust i nie chcą przyznać, kiedy możemy spodziewać się premiery pełnoprawnej, polskiej wersji Amazona. W oczywisty sposób pokazuje to, że gigant rynku e-commerce już docenia możliwości naszych przedsiębiorców, ale jeszcze nie wierzy w odpowiednią grubość naszych portfeli.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA