Next – tak nazywa się nowy biznesowo-technologiczny serwis Agory. Rusza jutro w południe!

News/Technologie 15.03.2016
Next – tak nazywa się nowy biznesowo-technologiczny serwis Agory. Rusza jutro w południe!

Gdy poprzednim razem pisałem o nowym projekcie internetowym Agory, nie znałem jeszcze jego nazwy. Dziś nazwę już znam. Nowy serwis Agory – ten, który powstaje zamiast Business Insidera przejętego przez Onet – nazywać się będzie Next. Rusza jutro ok. 12.

Przypomnijmy, że na rynku był już wcześniej projekt medialny pod marką Next. Pomiędzy 2007 a 2009 r. był to miesięcznik komputerowy wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Konkurował głównie z Chipem oraz PC World, ale tę konkurencję przegrał i w sierpniu 2009 r. zawinął się z rynku.

Next Gazeta

Z kolei w samej Agorze marka Next była dotychczas obecna w nazwie dystrybucyjnej spółki Heliosa – Next Film. To firma, która ma na koncie kilka głośnych premier polskiego kina, m.in.: Drogówkę (2013), Powstanie Warszawskie (2014), Bogowie (2014), Polskie Gówno (2015), czy Disco Polo (2015).

Kilka lat temu Gazeta.pl prowadziła także komercyjny projekt o takiej samej nazwie Next z IBM. Wtedy serwis traktował głównie o sprawach technologiczno-naukowych.

Wszystkie pozostałe informacje, które podałem w tekście:

Agorowy „business insider” rusza tuż tuż. Oto co udało nam się dowiedzieć na jego temat” się potwierdziły:

– serwis będzie dostępny w domenie Gazeta.pl pod adresem: Next.gazeta.pl

– redaktorem naczelnym został były dziennikarz TVN24 Biznes i Świat Rafał Hirsch. Dowiedziałem się jednak, że Hirsch będzie odpowiadał przed biznesowym wydawcą serwisu, którym została Magda Biednik, wcześniej związana m.in. z TVN-em, O2 (w ramach projektu Hot Money) oraz Wp.pl (serwis Finanse)

– Next przejmie dwa dotychczasowe działy Gazeta.pl: Technologie oraz Pieniądze

– serwis będzie skupiał się na treściach: biznesowych (ok. 50 proc.), technologicznych (35 proc.) oraz nt. rozwoju osobistego (15 proc.)

Dowiedziałem się również, że serwis ma stawiać mocno na treści wideo – szczególnie w tych krótszych formatach, które Gazeta.pl skutecznie i z wdziękiem wprowadza od niedawna na Facebooku.

Next Gazeta

Na start zaplanowanych jest kilka ekskluzywnych i mocnych materiałów, np. wywiad Rafała Hirscha z Jarosławem Kuźniarem na temat stanu jego internetowych biznesów.

W rozmowie ze Spider’s Web, szef Gazeta.pl Paweł Stremski, potwierdził powyższe informacje dodając, że na start Next.gazeta.pl zaoferuje zaledwie 30 proc. tego, czym serwis ma się stać w niedalekiej przyszłości.

Next Gazeta

Jak pisałem wcześniej, Gazeta.pl ma mocne plany odnośnie nowego serwisu. Ma on powalczyć nie tylko z polskim Business Insiderem, którego debiut planowany jest na maj 2016 r., ale także z Wyborcza.biz – serwisem Agory, który zarządzany jest przez dział „Gazety Wyborczej”.

Nadchodzące miesiące będą czasem spektakularnej konkurencji na polu serwisów biznesowo-technologicznych największych polskich portali.

Przypomnijmy – Wirtualna Polska przejęła serwis Money.pl, Bonnier Business Polska (wydawca „Pulsu Biznesu”) wzmocnił swoją pozycję w polskim internecie dzięki akwizycji Bankier.pl. Teraz Agora odpala Next, który miał być polskim Business Insiderem, a Onet, który przejmuje ostatnio dziennikarzy biznesowych z rynku na potęgę, włączy Business Insidera w maju.

Będzie się działo!

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement