Czujesz, że cyfrowy świat ucieka zbyt szybko? Ta książka pomoże ci dogonić najnowsze trendy

Lokowanie produktu

Świat cyfrowy jest już pośród nas i przyspiesza z każdą chwilą. Tym bardziej wartościowe są takie pozycje jak recenzowana przeze mnie Digital Business i E-Commerce Management autorstwa praktyka Dave’a Chaffey’a, która idealnie wprowadza w świat nowoczesnego biznesu i podaje najnowszą wiedzę i trendy w przystępnej formie.

15.03.2016 12.56
Bibliotekarze powinni zacząć się martwić o swoje posady.

Książka składa się z trzech głównych części.

Wprowadzenie – nawet dla żółtodziobów e-biznesu

Autor świetnie prowadzi za rękę czytelnika i wyjaśnia, jak Internet zmienia dziś oblicze biznesu, a także jak ważny jest w działaniach każdej firmy. Jeśli dotychczas nie wiedziałeś, jakich narzędzi najlepiej używać do komunikacji w firmie, czy jakie nowe modele biznesowe wprowadził internet, to jest to miejsce, gdzie powinieneś zacząć.

Świetnym pomysłem, który łączy się z łagodnym wprowadzeniem w tajniki e-biznesu jest dodanie wyjaśnień na marginesach – np. co to jest społeczeństwo informacyjne czy wczesny użytkownik. Dzięki temu nie trzeba odrywać się od lektury, aby znaleźć coś w Internecie.

Strategia dla biznesu internetowego

Przyglądamy się, jak podchodzi się do projektowania biznesu cyfrowego i jak obecność Internetu zmienia tradycyjne jego elementy, jak np. łańcuch dostaw, zarządzanie relacjami z klientami czy marketing.

Wdrażanie – zmiany i optymalizacja

Świetny rozdział dla kogoś, kto stoi u progu startu swojej firmy, bądź chce przenieść tradycyjne procesy na nowy, cyfrowy grunt. Mamy tu więc np. wdrożenie systemu e-handlu i monitorowanie jego efektywności.

Dlaczego warto zapoznać się z Digital Business i E-Commerce Management?

  1. Treści są zgodne z najnowszymi trendami, więc nie ma niebezpieczeństwa, że przy projektowaniu biznesu będziemy opierali się na przeterminowanych badaniach.
  2. Porady z pierwszej, doświadczonej ręki. Chaffey jest praktykiem, który stworzył jedną z największych firm w swojej niszy.
  3. Strategia, realizacja, praktyka – bez lania wody, każda strona to ciekawe spostrzeżenia i porady.
  4. Przykłady z życia z podziałem na firmy, którym się powiodło i te, które poniosły porażkę. W pierwszej grupie są eBay, Google, Amazon, Debenhams, Argos, Shell Chemicals, EasyJet, Dell, Tesco i Jansen‐Cilag. Jako przykład, którego nie należy naśladować wybrana została zaś firma Boo.com, którą Financial Times nazywa pierwszą ofiarą Internetu w Europie.
  5. Ćwiczenia – książka to nie tylko pasywne kontemplowanie treści, ale również ćwiczenia, które pozwalają np. zrozumieć, jak działa łańcuch dostaw w produkcji komputerów.

Dla kogo będzie to najlepsza lektura?

Studenci

Sam studiuję e-biznes na SGH w Warszawie i widzę, że w wielu miejscach książka jest dla mnie bardzo pomocna. To nie tylko synteza wiedzy, ale również jej pogłębienie. Wydaje się zresztą, że Chaffey projektując jej strukturę chciał idealnie oddać formułę zajęć akademickich. Mamy więc treści do samodzielnego zapoznania się, studia przypadków do dyskusji, a także ćwiczenia do pracy grupowej. Nie zdziwię się jeśli kolejne roczniki będą korzystały właśnie z tej pozycji podczas swojego kształcenia.

Praktycy i specjaliści

Menedżerowie, którzy od dłuższego czasu pracują w jednej specjalizacji mogą wpaść w pułapkę powtarzalności i zamknąć się na innowacje. Chaffey pomoże im oswoić się z najnowszymi trendami w kwestiach biznesowych i marketingowych.

Na lekturze skorzystają także startupowcy, którzy przygotowują się do uruchomienia własnego biznesu, bo będą mogli sprawdzić, czy na pewno przemyśleli każdy jego szczegół, a także nauczą się na błędach innych dzięki studiom przypadku.

Co ważne, Digital Business i E-Commerce Management zawiera także spojrzenie na branżę z polskiej perspektywy. Mamy tu artykuły specjalistów z firm takich jak Sare, Inis, czy Salelifter. Dodatkowo szerszego spojrzenia dodają rozmowy z pracownikami powszechnie znanych firm, jak np. Google, które ukazały się już na łamach Smart Insights. Sam serwis stanowi także rozszerzenie materiału z książki, bo autor wielokrotnie do niego odsyła za pomocą kodów QR.

Digital Business i E-Commerce Management

Coraz więcej startupów technologicznych i e-commerce wchodzi w nasze życie i swoim dysrupcyjnym charakterem transformuje kolejne branże. Dave Chaffey w Digital Business i E-Commerce Management pomoże rozłożyć ich sukces na czynniki pierwsze i naprowadzić na podobną ścieżkę. Książkę szczerze polecam i już teraz używam w czasie przygotowań do kolejnych zajęć na studiach.

Podróż przez kolejne meandry e-biznesu możemy zacząć już za 123,67 zł, kupując Digital Business i E-Commerce Management w księgarni PWN.

Więcej o autorze:

Dave Chaffey jest jednym z najbardziej znanych strategów biznesu cyfrowego na świecie. Od 1997 roku działa jako mówca, komentator i autor. Stworzył portal SmartInsights, pełen porad dla marketerów, a także firmę consultingową Marketing Insights Limited. Chaffey jest także wykładowcą akademickim. Jego książki tłumaczone były na chiński, niemiecki, holenderski, włoski i serbski.

The Chartered Institute of Marketing uznał Chaffey’a “guru marketingu”, który pomógł ukształtować obecny, światowy rynek.

Lokowanie produktu
Najnowsze